Tur i Oturen

Kejsarsnitt på hund

2008-07-08 00:08 #0 av: Keso

Idag är mina hundvalpar 2 veckor gamla och mår prima, mamma hund likaså. Men det första veckan var kämpig för Nova, ont i såret och dålig i magen efter narkosen. Tidig måndagmorgon för två veckor sedan fick jag åka in till Ultuna smådjursklinik med min hund Nova som inte fick några ordentliga värkar och jag befarade valparnas liv. Väl inne hos veterinären såg de fyra valpar på röntgen men hörde bara hjärtljud från en av dem. Snabbt kejsarsnitt och till min stora glädje levde alla fyra.

Tänk att fyra små knyten kan göra en så lyckligKyss

 

Anmäl
2008-07-08 00:30 #1 av: Mezzzanina

Oj vilka små ursöta underverk..

(Det är när man ser och läser om sådana här små underverk som man vill ha en smiley med det där fåniga leendet som man själv sitter med)

Anmäl
2008-07-08 00:43 #2 av: ChristinaSylejmani

Oj vad söta de är.

Anmäl
2008-07-08 01:02 #3 av: Sessan1

wow så söta hundvalpar :)))

Skönt att det gick bra iaf.

Anmäl
2008-07-08 01:41 #4 av: blombuketten

Vilka fina valpar och vilken tur att alla klarade sig Glad.

Anmäl
2008-07-08 04:37 #5 av: Faxlin

Ohh, så söta de är. Förstår så väl din lycka. Det är underbart när man ser dem, känner lukten av dem och hör dem. Skönt att det gick så bra med kejsarsnittet.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-07-08 11:39 #6 av: AnneN

Vad skönt att alla klarade sig =) Och en eloge till veterinären som handlade snabbt då ni kom dit =)

Vad är de små tussarna för ras?

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2008-07-08 14:36 #7 av: Keso

#6 Bedlingtonterrier, föds svarta och ljusnar till nästan vita. Bilderna är pappa Stig och mamma Nova. Stig är ung på bilden och fortfarande ganska ljus.

 

 

Anmäl
2008-07-12 01:56 #8 av: Keso

Älsklingarna har nu blivit 2 veckor och 4 dagar gamla och matte nuter av dem i fulla drag. Mamma Novas mage är helt läkt och hon kan nu hoppa obehindrat uppochner i soffor och vår sängGlad för nu lämnar hon bebisarna korta stunder för att själv få lite mys med oss.


På bilden av de två tjejerna

Anmäl
2008-07-12 22:41 #9 av: Faxlin

Naw vilka sötnosar

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-07-13 00:34 #10 av: Mezzzanina

Åh..Är det Bedlingtonvalpar!jag tycker det verkar vara en sådan trevlig ras.och så gillar jag deras utseende.

Ser ut som ulliga smala får.

Stig och Nova var så vackra...

Jag har alltid tilltalats av den rasen.

Anmäl