Annons:
Etikettlokaltidningen
Läst 1125 ggr
AndreasS
2008-07-02 12:18

Idag är jag på topp

Detta pga att jag har fått en replik publicerad på en insändare i våran lokaltidning VLT. Denna insändare gäller det. Detta är min replik.

Bilden som visas har inget med mig att göra. Hade jag vetat att dom skulle använda bild så hade jag givetvis fixat en bild åt dom.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Annons:
[Norum]
2008-07-02 13:16
#1

Bra att du har fått din röst hörd! Men jag måste erkänna att jag är lite luven till det hela.. Alla får ha vilka djur dom vill hemma hos sig om dom tar det ansvar som följer, oavsett om det är reptiler eller hund och katt. Men… Jag är rädd för ormar! Jag skulle inte vilja bo granne med någon som har ormar, skulle inte känna mig trygg helt enkelt. Men det har med MIN rädsla och otrygghet att göra, inte djurägaren.

AndreasS
2008-07-02 18:28
#2

#1 Så länge djurets ägare följer de föreskrifter som fins så finns det inget att vara orolig för. Jag har själv informerat mina grannar om att jag har reptiler i våran bostad och även bjudit in dom så att dom själva får se att jag följer de föreskrifter som finns ang. lås på terrarierna och ordnat med eventuella rymningsvägar är säkrade.

Du är varmt välkommen in på reptiler sajten och ta del av våra underbara djur vi håller i våra terrarier.

Andréas Sandberg
Sajtvärd Reptiler iFokus


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[Norum]
2008-07-02 18:44
#3

*2 Nja, det är inte grannen jag skulle vara nervös för, utan bara vetskapen att det finns reptiler på andra sidan väggen. Huga! :-) Men jag är fullt medveten om att det är jag som är fånig… Litar på att folk tar hand om sina djur, så det är inte det. Men skulle det vara spindlar.. ! DÅ flyttade jag, klarar dom inte ens  på bild.. Generad

AndreasS
2008-07-02 19:26
#4

#3 Tyvärr finns det dom som missköter sina djur och dessa far väldigt illa. Har en medlem på reptiler som har tagit hand om 2 skäggagamer som inte sköts som dom ska. En hona och en hane, det hala har slutat med att hon inte lyckades rädda hanen som dog för ett tag sedan men honan ger bra respons på hennes behandling.

Har själv en bekants bekant som håller två olika arter av ormar totalt 3 st. i samma terrarium vilket man inte ska göra. Sen en annan har bara tändt åt sin orm när han själv är hemma annars så lever ormen i mörker. Fy f*n för sånna människor.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[Norum]
2008-07-02 20:49
#5

Har man skaffat sig djur ska man ta mig 17 sköta dom! Men det är lätt för en del att bara ta det positiva, så att säga. Skötsel och humant boende kommer inte alltid i första rummet tyvärr…

Faxlin
2008-07-03 01:48
#6

Jag förstår att du är nöjd över att få göra din röst hörd. Vet att sabons en jobbar kompis har kämpat mot sin hyresvärd på grund av ormarna han har. Dock ville inte grannarna bo granne med hans ormar. men det är ju också en sådan kille som tar ruskigt stot nsvar över sina ormar. Han följer alla föreskrifter, har alla tillstånd som ska innehas.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Annons:
AndreasS
2008-07-03 11:15
#7

#6 Jag följer ochså allt som behövs följas, men som tur är så har jag inte problem med hyresvärd eller grannar. Det min insändare handlar om är alla dessa puckon (ursäkta ordet) som bara släpper ut dessa exotiska djur i våran svenska fauna så fort man tröttnar på dom. Dessa djur hör inte hemma där. Att få läsa i media om ormar och andra reptiler som hittats i våran natur gör mig förbannad och ledsen. Och sen dom som ska ta hand om dessa djur dvs polisen som knapt vågar ta i en orm. Nej tycker sveriges regering borde rösta igenom ett förslag om djurpoliser som vet vad dom håller på med.


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Faxlin
2008-07-04 03:00
#8

#7: Jag kan bara hålla med dig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Keso
2008-07-08 15:08
#9

Bra replik, håller med dig seriösa reptilägare är inget problem. Problemen finns hos de som tycker det är ballt med orm eller ännu värre använder giftormar som "vakthund".

I vår kommun har vi tillståndskrav för att få hålla orm inom detalplanelagtområde och tillståndet är gratis. Ett bra sätt att hålla koll på var det finns orm, men som vanligt så är det de seriösa som söker och de man helst skulle vilja veta om söker inte.

Tummen upp för herpetolgföreningarna och dess medlemmarGlad

AndreasS
2008-07-08 23:32
#10

#9 Tack


Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Upp till toppen
Annons: