Annons:
Etiketttur-i-oturen
Läst 1123 ggr
botakt
7/8/08, 7:16 PM

hästen fastnade!

i förrgår så var en i stalet där jag har min häst på väg hem från en kurs med sin häst. Så komm dom till Falun så brakade det till i transporten. Så dom öppnade sidodörren och hästn hade gått över bommen i transportn! Hästen hängde över den med bakbenen i luften och huvudet vridet under sig. Dom ringde räddnings tjänsten som sa: ja..eh…vi ska se vad vi kan göra…
men inget hände så dom fick ut hästen själva utan räddnings tjänsten och gick hela vägen från falun till grycksbo.. Hästen klarade sig med ett jjack i pannan och fick sy 4 stygn.. Det var ju tur att dom fick ut hästen och att den klarade sig så bra som den gjorde!

Annons:
Mezzzanina
7/8/08, 7:29 PM
#1

Fy… det lät riktigt otäckt…Ledsen

Men vad skönt att det ändå gick vägen.

botakt
7/8/08, 8:59 PM
#2

aa.. det var tre stycken som var med stallägarna och hon som äger hästen.. Så en av stallägarna åkte hem med transporten och dom andra två gick med hästen. Så vi tittade in i transporten vi som var i stallet då. På ena väggen var det sträck av mycket blod som runnit och hela transporten var mos invändigt

[Norum]
7/9/08, 6:46 PM
#3

Fy! Stackars häst… Men vilken tur att det gick bra.

Faxlin
7/12/08, 10:51 PM
#4

Hualigen, det hade kunnat sluta på ett helt annat sätt. Skönt att det gick så bra ändå.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

botakt
7/14/08, 4:24 PM
#5

såret jick ner till pannbenet på hästen. och nu ser han lite otäck ut pga stygnen i pannan

nera
8/4/08, 7:14 PM
#6

Men usch och fy då..hade kunnat sluta illa. Vilken tur att det ordnade sig till sist förutom såret då.. men det läker väl.

Annons:
Faxlin
8/7/08, 3:30 PM
#7

Hur har det gått? Har de testat att få hästen i närheten av en transport igen? Det är nästan värst att sådant här sätter sig i huvudet på dem.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

botakt
8/11/08, 10:47 AM
#8

#7 dom har inte provat än.. Men det går då bra att gå förbi transporten med honom. Detsätter sig inte i huvudet på dom. ..  Tänk på dom hästar som  är med om att transporten välter. då är man fått upp transporten  lastar dom ju bara om hästen och det gbrukar ju gå bra! Skrattande

Faxlin
8/11/08, 2:56 PM
#9

#8: Jag vet många hästar som sådana olyckor har satt sig i huvudet på.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

botakt
8/12/08, 11:40 PM
#10

ja, jag vet nån med men jag menade bara att det sätter sig inte i huvudet på alla hästar utan bara på dom det gått illa för

Faxlin
8/13/08, 2:23 AM
#11

Okej ja då förstår jag vad du menar. Och ja då tänker vi lika ändå :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

botakt
8/15/08, 11:13 PM
#12

ja det gör vi nog :) det är inte så många som fattar vad jag menar ibland. =)

Upp till toppen
Annons: