Lokal tidningen

Fästinghatarna har anledning

2008-06-05 00:40 #0 av: Ciiviic

Fästinghatarna har anledning att jubla just nu. Det torra och varma vädret har - åtminstone tillfälligt - tagit musten ur de små plågoandarna.

Liinda dansar Liinda dansar ;D
JAG ÄR SÅ LYYYCKLIG ;D

 

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=771599

Anmäl
2008-06-05 03:48 #1 av: Faxlin

Det var en mycket god nyhet. Fästingar är inte trevliga djur. Även om jag ser mig själv som stor djurvän har jag inget till övers för dessa små gynnare tyvärr. Så om de blir möra av värmen får det gänra bli varmare :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-06-05 10:46 #2 av: Ciiviic

Aaah så känner jag med ;P
Hellre varmare och mindre kryp ;P

Anmäl
2008-06-05 13:51 #3 av: Anna77

BRA! Har bara hittat 4 st på min hund och det är väldigt lite!

Anmäl
2008-06-05 13:54 #4 av: [Norum]

Våra katter samlar dom bestarna i sina pälsar.. :-(  Å andra sidan, om det inte vore lite av dom så skulle våra djur ha ännu mer på sig. Alltid nåt.. :-)

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2008-06-05 14:28 #5 av: Ciiviic

#3-4 vet ni.. min faster köper nå super bra pulver hon ger sina katter.. och hundar.. dom tar dö på fästingarna så fort dom sätter sig, om dom ens gör det.

Hennes ena katt har alltid MASSA fästingar. nu har han typ inga ;D
de är nå pulver man ger i maten ;D

Anmäl
2008-06-05 16:42 #6 av: [Norum]

Vart köper hon det medlet någonstans? Kunde vara värt att prova..

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2008-06-05 17:14 #7 av: Ciiviic

#6 - jag kan ringa henne ikväll eller imorgon och fråga..
Men jag tror det är på djuraffären ;D

Anmäl
2008-06-05 23:11 #8 av: [Norum]

*7 Kanon, hör av dig när du vet. :-)

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl
2008-06-06 00:43 #9 av: nera

Åhhh vilken glädjande nyhet!! Jag kan bara skriva under jag med att jag jublar jag oxå..Cool

Anmäl
2008-06-06 20:37 #10 av: Frualbertsson

Hua för fästingar, det är det djur som jag har svårast för att ens se en anledning till varför de ska finnas?!

Anmäl
2008-06-06 21:00 #11 av: Faxlin

Ja varför finns fästingar? Inte är det som mat till fåglar i alla fall, för de äter inte fästingar. Vet faktiskt inget djur som äter dessa så de skulle fylla någon funktion.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Anmäl
2008-06-09 03:51 #12 av: Mezzzanina

Super...Detta är verkligen en bra nyhet.Jag hatar dem....

Min styvfar fick borelia två gånger.

Anmäl
2008-06-09 15:16 #13 av: nera

# 11 Bra fråga, för det har jag med undrat länge över...Fundersam

Anmäl
2008-06-10 14:47 #14 av: Ciiviic

Jag har ännu inte fått tag i min älskade faster, men så fort jag hör något så hälsar jag till ÅsaF va de var hon köpte den.

 

Anmäl
2008-06-15 21:05 #15 av: didis

Perfa, död åt dem bara! - dottern fick ansiktsförlamning för några år sedan och starkaste teorin var att det berodde på fästingar.

Anmäl
2008-06-16 18:20 #16 av: Ciiviic

NU har jag frågat vart hon köpte medlet..
Det var på hundman i Västerås. Men de finns på dom flesta djurbutikerna. Det är bara att fråga efter det.

Tyvärr kunde vi inte namnet på det ;P

Anmäl
2008-06-16 19:55 #17 av: [Norum]

Då ska jag leta efter det...

 

// Skruttis

Godmanskap & Gmfinfo

Anmäl