Annons:
Etikettbortskänkes
Läst 881 ggr
JimJ
11/25/06, 5:23 AM

Gratis trådlös router

FON är en internet operatär olik de flesta.
När man tecknar ett abonemang hos dem, erhållar men en trådlös router som du kopplar in i ditt nuvarande bredband. Med hjälp utav denna router, kan andra människor i närheten, koppla sig upp på internet via din annslutning. Teckningen beror på hur många kunder och spridningen på kunderna i området.

FON använder sig utav WiFi nät, villket är betydligt mycket långsammare än 3G. Men anledningen till användandet av WiFi nätet, är just därför att det är så mycket billigare.

Nu har FON en kampanj som ger dig en gratis trådlös router, så du enkelt kan komma igång med ett trådlöst hemmanätverk. Du betalar ingen frakt och det finns inga dolda avgifter.

Efter att du erhållit din router, kan du ta en sväng ned på stan och sätta dig på torget med din bärbara och surfa in på iFokus, helt gratis.

För mer information och beställning, besök www.fon.se. :-)

maps.fon.com kan du se vart i din stad som folk har sin FON router uppsatt för att du ska kunna surfa i närheten. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Annons:
Faxlin
11/25/06, 6:19 AM
#1

haha vad häftigt. då kan man vara iFokus jämt ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JimJ
11/25/06, 6:20 AM
#2

Ja precis. Nu är det bara en bärbar dator som fattas för min del iaf. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Faxlin
11/25/06, 6:36 AM
#3

haha, för mig med. Fast här skulle vi väl vara positiva. Så vi får se det som att vi inte saknar en bärbar dator. Vi har bara fått en större anledning att fixa en ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JimJ
11/25/06, 6:45 AM
#4

haha, ja du har du ju rätt i. Det finns ju mycket positivt i att sakna en bärbar dator just nu.

För det första fyller vi ju på önskelistan med ännu en pryl. Alla klagar ju annars på att man skrivit för lite eller inte önskat sig någonting alls. Desutom övar vi oss på att skriva med vanlig penna istället för tangentbordet, (om vi nu skriver önskelistan på papper). Det tränar ju även färdigheterna och motoriken i fingrarna. Sedan finns det säkert några hundra fler positiva orsaker med att sakna en bärbar dator. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Faxlin
11/25/06, 7:07 AM
#5

Japp, finns säkert massor. Även fast det är lite svårt att komma på dem. Speciellt när man verkligen behöver en ;-)
Men att känna behov kan ju vara bra sägs det. Att önska sig saker är visst också bra för lyckan ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tom
11/25/06, 1:53 PM
#6

Jag har sedan ett tag tillbaka en FON-router som fungerar utmärkt.

Några detaljer bara så att det blir rätt. WiFi är mycket snabbare än 3G, inte tvärt om. 3G kan komma upp 348 kb/s och FONs router klarar upp till 54 Mbit/sek. Det finns ännu snabbare WiFi-routrar.

Man behöver inte teckna något abonnemang för att få en router. Man behöver bara registrera sig som en FON-användare.

Så jag skulle rekommendera alla som inte redan har en trådlös koppling hemma att utnyttja FONs fantastiska erbjudande om en gratis router (och alla andra med för den delen eftersom jag gillar FONs koncept och gärna skulle se att alla i hela världen hade en FON-router:)

  Tom

Annons:
JimJ
11/26/06, 6:44 AM
#7

Oj, tack för rättelsen Tom. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Upp till toppen
Annons: