Annons:
Etiketttur-i-oturen
Läst 1720 ggr
Zolah
3/25/12, 11:41 AM

Massor med goda nyheter

Hejsan, hittade den här sidan alldeles nyss, och tänkte att det kunde vara kul att prova skriva här :) Nämligen så att det har hänt massor med bra saker under en kort tid, även lite dåliga saker men det blev lite bättre senare.

Jag vill bara säg att det är inte en skrytar tråd ^^; jag vill bara berätta om vad som har hänt runt mig. Det är som att efter en väldig lång tid med jobbiga saker så kommer det absurbpt mycket bra.

1 - Jag har blivit erbjuden av en vän på nätet att vara med på hans alternativa modell argentur, där dom försöker finna modeller av olika former och slag. Dom gör även voiceovers där så jag ska fixa en bra grund inspelning och skicka in, jag vet ju att jag troligen inte kommer få jobb på detta men det var bara en helfestlig grej :3 tänk att berätta det när man är äldre? ' När jag var i din ålder… var jag modell! ' haha xD

2 - Samma person har fixat mig ett internskap i england efter avslutade studier, på en special effects studio. Dom gör dockor och kostymer till filmer, dom har bla varit med och gjort saker till the labyrinth och farscape. Jag satt och var lite shockad, och nu är jag mer inriktad på att avsluta mina studier och komma in på universitet :)

3 - Genom vissa kontakter på internet har jag blivit erbjuden ett deltids jobb! fullt medveten att det kan vara att dom lurar mig, men det är roligt och jag vill inte förlora chansen om det är tvärtom :) om inte annat hade jag kul under processen.

4 - När jag vaknade en morgon så kände jag att det var konstigt i min råttbur, det visade sig att min äldsta råtta fick cancer och var jätte dålig. Fick ta bort honom samma dag, men det trevliga var att jag fick veta  hur pass fina människor jag har runt mig, båda mina uppfödare ringde upp mig för att se att jag mådde bra. Och en av dom erbjöd mig en ny bäbis samt hjälpte mig med medlemskap i SRS. Samma dag blir min pojkvän kär i en råtta som han också skaffar, och råttan hade ett otroligt fint lynne. Så jag gick +1 i flockmedlemmar den dagen plus att jag kände mig glad över alla som visade sitt stöd för mitt förlorade husdjur. Underbart med fina människor <3

Kort så känns det som jag har en omvänd version av ångest, en väldig intensiv form av lycka som jag inte känt förut :3

Annons:
yoanna
5/5/12, 2:41 PM
#1

Det här är ju en goda nyheter tråd så det är okej att få skryta lite. All har rätt att få skryta (på ett bra sätt), det är nog bara bra för en att få göra det… Och om det är glada nyheter som hänt någon så blir man ju glad av det, man kan inse att det jobbiga löser sig för en själv också Skrattande

Upp till toppen
Annons: