Annons:
Etikettnyheter
Läst 732 ggr
[Carpinus]1
2018-01-15 08:00

Tryna i helgen med gott samvete!

En god nyhet för den som har dåligt samvete över att dra sig lite längre på helgmorgnarna: tvärt emot tidigare rön sägs det nu att man faktiskt kan kompensera sömnskulden från arbets- eller skolveckan. (Gäller förstås även den som jobbar på helgerna och har andra vilodagar.)😴

"Är du en av dem som gillar att sova länge på helgen? Då ska du inte ha dåligt samvete över att du ligger och drar dig, för enligt en ny studie verkar det vara bra att sova ikapp under helgen. 

– Det verkar som att man kan kompensera med att sova ikapp på helgen, säger Torbjörn Åkerstedt som är professor i psykologi och den som ligger bakom studien."---

SR

Annons:
Soligajag1
2018-01-15 08:51
#1

Hejsan ! 

Tack för att jag får va med i denna roliga grupp , "Goda Nyheter" 🙂

Så skönt att det känns rätt att "tryna" i helgen, , sov till klockan 09.15 på Söndan. Det brukar jag aldrig göra . . Skönt va det!! Sen blev det fart i mig, tog en promenad / timme med en go vän, sedan tvättstugan , handlade .  

Sen va jag mör . . 😃 Lagade mat , hamnade i soffan , kollade på Farmen ( han från Västerås Rocco åkte ut) 🙂 Det va oväntat , men desto gladare va Manne 😉 

Hejsvejs!! Kram 🙂🌺

HH 🙂

Farwuq
2018-01-20 17:08
#2

Jag brukar vanligtvis stiga upp mellan 02 och 03, idag sov jag lite extra på soffan, ända till 13.

Men, nja, inte mår jag bättre för det, snarast tvärt om.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: