Dagens solstråle

Tove, 6 år, hjälper hemlösa i Vinternatt

2018-03-09 15:30 #0 av: Göstage

Tove, 6 år, bakar bullar till förmån för ett natthärbärge. Nu har hon, med assistans av godhjärtade givare, fått ihop 33.000 kronor. Det innebär att härbärget Vinternatt kan hålla öppet några veckor längre den här säsongen.

"Idén till insamlingen fick Tove efter att ha kollat på Melodifestivalen, där artisten Stiko Per Larsson samlade in pengar till välgörenhet.
– Tove har över en lång tid funderat över de människor i Örebro som inte har det lika bra som hon. Hon vill hjälpa människor i nöd, berättar mamma Hanna Söderling."---  

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/salde-bullar-i-tradgarden-insamling-uppe-i-25-000

Re:tired, men stolt medis på Kust & hav iFokus.

Anmäl
2018-03-09 18:31 #1 av: Carmarino

Tummen upp

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-03-09 18:46 #2 av: Göstage

#1 Du  kanske skulle försöka värva Tove till Bakverk iFokus? Glad

Re:tired, men stolt medis på Kust & hav iFokus.

Anmäl
2018-03-09 18:53 #3 av: Carmarino

#2 Tror du hon kan läsa och skriva än? Skämtar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-03-09 18:58 #4 av: Göstage

Hon kan baka bullar - det kan inte jag, trots att jag kan läsa och skriva...FunderarSkrattar

Re:tired, men stolt medis på Kust & hav iFokus.

Anmäl
2018-03-09 18:59 #5 av: Carmarino

Man behöver inte kunna läsa och skriva för att baka bullar, men kan man läsa så kan man (förhoppningsvis) följa ett recept - och då kan man också baka. Skrattar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-03-09 19:06 #6 av: Göstage

Aha! Får idé

Re:tired, men stolt medis på Kust & hav iFokus.

Anmäl
2018-03-09 19:09 #7 av: Carmarino

Så nu ser jag fram emot ett foto på Bakverk iFokus på dina nybakade bullar. Skrattar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-03-09 19:27 #8 av: Göstage

Det skulle inte jag göra...Galen

Edit.

Re:tired, men stolt medis på Kust & hav iFokus.

Anmäl