En elva månader gammal flicka har hittats vid liv bland rasmassorna efter det kollapsade huset i Magnitogorsk i södra Ryssland.
Räddningsarbetare lyckades på tisdagen gräva fram flickan från bråtet. Hon hade överlevt i rasmassorna i över ett dygn i iskalla förhållanden.
"Räddningspersonal hörde gråt. Barnet kunde räddas eftersom hon log i en vagga och var varmt inlindad", skriver guvernör Boris Dubrovskij i ett uttalande.
Flickan är vid medvetande och har förts till sjukhus med god prognos, enligt den ryska nyhetsbyrån Tass.
Vill inte vara picky, men spädbarn är man bara till sex månader. Det känns otroligt att ett spädbarn skulle överlevt, men en 11 månaders är lite stabilare.
#1 Det stod spädbarn i artikeln, så det är alltså inte jag som skrivit det. Har ändrat rubriken nu. Oavsett vilket så är det i princip ett mirakel att barnet överlevt.
Hoppsan! När jag gick på BVC skilde man tydligt mellan spädbarn, upp till 6 månader, och sedan bebis, upptill ett år. Har sedan alltid trott att det är så, och det är ju väldigt stor skillnad mellan ex.vis en 3-månaders och en 8-månaders.
Ber om ursäkt, gillar inte att anmärka på vad folk skriver, men jag reagerade bara på att ett så litet barn skulle överlevt, och det stod dessutom bebis i SvD -artikeln.
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.