Annons:
Etikettdagens-solstråle
Läst 918 ggr
Carmarino
2019-02-27 14:16

Knubbig råtta räddades av brandmän

En något rundlagd tysk råtta underskattade sitt midjeomfång och fastnade när den försökte smita ut genom ett brunnslock.

Djurräddaren Michael Sehr berättade för nyhetsbyrån DPA att han inte tvekade att rädda råttan.

– Även djur som är hatade av många människor förtjänar respekt.

https://theworldnews.net/se-news/knubbig-ratta-fast-i-brunnslock-raddas-av-brandman


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Sarafiaklara
2019-02-27 14:32
#1

Här finns fler bilder och en video av räddningsarbetet: https://www.buzzfeednews.com/article/laurenstrapagiel/fat-rat-germany-sewer?origin=thum Sist i artikeln är en bild på den lilla flickan som rapporterade att råttan satt fast tillsammans med en teckning hon gjort av råttan ❤️

Carmarino
2019-02-27 14:38
#2

#1 Synd bara att man inte kan läsa artikeln utan att gå med på en massa villkor som är rätt svåra att förstå. Undviker att acceptera sådana.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sarafiaklara
2019-02-27 15:04
#3

Förstår. Jag bifogar länkarna till originalkällorna i artikeln: Här är videon på youtube: https://m.youtube.com/watch?v=NS53TJDn2eI Och här är bilder från räddningen (tror att man kanske måste logga in på Facebook för att se bilder på flickans teckning): https://m.facebook.com/photo.php?fbid=2070558256373005&id=190736554355194&set=pcb.2068999616528869&source=48&refid=13&__tn__=%2B%3E

Carmarino
2019-02-27 15:28
#4

Man kan se bilden på råttan utan att vara inloggad på Facebook, men inte flickans teckning. Nåja, det gör inte så mycket. Får klara mig med råttan. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sarafiaklara
2019-02-27 15:46
#5

#4 Räcker väl med råttan. Det som var gulligt med teckningen var att flickan gav den till Michael Sehr (om jag uppfattat rätt). Tycker att det bidrog till historien att en liten flickas djurintresse och empati uppmuntrades. Kul med videoklippet är att se hur många brandmän som var involverade i räddningen, stort pådrag för en liten (ok, kanske inte så liten) råtta. Gissar att brandmännen inte hade så mycket att göra just då.

Carmarino
2019-02-27 16:44
#6

#5 Ja, för flickan spelade det nog ingen roll att det var en råtta; djur som djur. Kul att hon ritade av den och gav den till "råtträddaren". 🙂

Bra att de släppte tillbaka den i avloppet. Där gör den nytta som renhållningsarbetare. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Sarafiaklara
2019-02-27 21:23
#7

#6 När jag var liten brukade jag rädda möss från våra katter, använde en kratta och fångade in musen när katten torterade den. En gång gjorde jag mun mot mun metoden för att rädda en mus 😝

Carmarino
2019-02-28 12:38
#8

#7 😃👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2019-03-13 07:52
#9

"– Även djur som är hatade av många människor förtjänar respekt."

Det var bland det bästa jag hört på länge! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2019-03-13 11:48
#10

#8 Ja, det tycker jag också. 👍

Särskilt som råttor faktiskt är mer nyttodjur än skadedjur. All världens avlopp skulle korka igen fullständigt om inte råttorna hjälpte till att hålla undan skräpet där. Råttor är dessutom väldigt renliga djur, så trots att de lever i avlopp och liknande så är de noga med att putsa pälsen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2019-03-13 11:56
#11

Ett sanningens ord till. ❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: