Nyheter

Kolla tjejer, han spelar sakofon!

2019-07-03 20:49 #0 av: Göstage

Rick Hermann är ingen van saxspelare, men vad gör det, när han har en massa diggare som gillar (k)olåten? Lyssnar på musik


Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-07-03 20:50 #1 av: Göstage

Och nu förstår jag varför det heter "hornboskap"! (Även när de saknar horn själva...) Får idé

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-07-03 21:11 #2 av: Carmarino

Undrar om det är samma med korna som det var med våra katter när jag spelade blockflöjt för dem. Katterna kom springande så fort jag började spela.

Såvitt jag kunde förstå så var det inte för att de tyckte om musiken, utan för att de trodde att jag hade jätteont. Åtminstone betedde de sig så, och försökt "trösta" mig. Skrattar

Det var ett väldigt effektivt sätt att få in dem när de var ute, och inte ville komma när vi kallade på dem.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2019-07-03 21:51 #3 av: Göstage

#2 Katterna ville nog jam(m)a lite...Skämtar

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-07-03 22:01 #4 av: Göstage

Det här är en riktig publikdragare!Tummen upp

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-07-03 22:04 #5 av: Göstage

Lite dragharmunikaspel går faktiskt också hem i hagen, åtminstone i Tyskland.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-07-03 22:09 #6 av: Göstage

På våra breddgrader är ju kossorna lite mer kulturella...

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-07-03 23:51 #7 av: Göstage

Hästar diggar mer Fleetwood Mac och liknande, men det visste vi ju redan.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-07-04 00:17 #8 av: Göstage

-En så´n harpa!

-Ja, och hon har visst instrument med sig också...

Nej fy, det där var gement - bort det!

De här ungdomarna vet att uppföra sig bättre, och tar plats i god tid för konserten istället för att komma drällande när den väl har börjat.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-07-04 00:25 #9 av: Göstage

De hade hoppats på rokokomusik, men det här får väl också duga...

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-07-04 00:46 #10 av: Göstage

#7 Queen går också hem i hästhagen...

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-07-04 00:57 #11 av: Göstage

Nora gillar stycken för två händer och två tassar, men egentligen  föredrar hon låtar med mer klös i.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-07-04 01:56 #12 av: Göstage

Eftersom det är USA:s nationaldag passar det väl bra om en höna spelar America the Beautiful för oss?

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-07-04 13:52 #13 av: Göstage

Hon satt med sitt bälgspel vid landsvägskanten  för dudeli dudeli dej! Och plötsligt blev det rusning efter de bästa platserna...Glad

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-07-04 14:41 #14 av: Göstage

Korna verkar lite betänksamma över att Herbert spelar på deras klockor.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-07-04 14:47 #15 av: Göstage

Ahhh, trombone! (Eller heter det kanske tråmbone i det här sammanhanget?)

Stolt medis på Kust & hav iFokus och stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl