Skattjakt
Det verkar som om det blir ett bra svampår i år och alltså stora chanser att hitta "guld" om man ger sig ut på skattjakt. Jättekul, särskilt som jag missade förra året.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Jag tror också på att det kommer bli otroligt mycket svamp i år. Min mormor var dock ute igår och letade, men hittade absolut ingenting. Det berode dock säkert på hennes dåliga tålamod. :-)
Lycka till med svamp-plockningen. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
oh måste ge mig ut o plocka svamp i år.. hoppas bara man hittar nåt…
lycka till med svampplockningen Ulla =)
Jag var ute och plockade kantareller så att de fyllde en hel korg. Så mycket kantareller har jag aldrig hittat förut. :)
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Åh, då bjuder du på kantarell-stuvning nu då? :-)
Kram,
- Jim
Jag hittade några småå kantareller i tärnsjö när ja va där för nåra veckor sen :P Men jag hittade MASSOR med blåbär xD *mums*

Det är skojigt för alla svampplockare att vi får ett gott svampår.
Själv plockar jag inte svamp. Men det är mysigt att bara gå i skogen. Man borde göra det oftare faktiskt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag har fortfarande inte hittat någon svamp, utom en som växte på gården hos min brorsa farfars sommar-stuga. Den klippte jag dock sönder med gräsklipparen. Om den var ätbar eller inte vet jag inte. :-)
jag har hittat en svamp.. en stooor flugsvamp =/ ush… ska väl försöka ge mig ut här i dagarna…
Finns flugsvampar fortfarande? Jag har inte sett någon sedan jag var liten. :-)
haha jasså? jodå dom finns.. växer en utanför våran portdörr…

#9 Att du inte har sett en flugsvamp sen du var liten kanske beror på att du inte har varit i skogen dom senaste åren? Vi ska göra en utflykt nån dag Jim och leta flugsvampar. =) Vi har ju hur mycket skog som helst bakom knuten =)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
jaha d e därför du inte sett flugsvamp Jim =P o röksvampar e roliga =D
Haha, men skogen är full av insekter! :-)
Ja, röksvampar har jag ju stött på några. De lever några stycken, otroligt nog, i stadsparken i Eskilstuna. De avger desutom ett grönt gas-moln när man hoppar på dem. :-)