Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 799 ggr
Ulla
0

Skattjakt

Det verkar som om det blir ett bra svampår i år och alltså stora chanser att hitta "guld" om man ger sig ut på skattjakt. Jättekul, särskilt som jag missade förra året.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

JimJ
0

Jag tror också på att det kommer bli otroligt mycket svamp i år. Min mormor var dock  ute igår och letade, men hittade absolut  ingenting. Det berode dock säkert på hennes dåliga tålamod. :-)

Lycka till med svamp-plockningen. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Malin-A
0

oh måste ge mig ut o plocka svamp i år.. hoppas bara man hittar nåt…

lycka till med svampplockningen Ulla =)

Ulla
0

Jag var ute och plockade kantareller så att de fyllde en hel korg. Så mycket kantareller har jag aldrig hittat förut. :)

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

JimJ
0

Åh, då bjuder du på kantarell-stuvning nu då? :-)

Kram,
- Jim

[Caroline92]
0

Jag hittade några småå kantareller i tärnsjö när ja va där för nåra veckor sen :P Men jag hittade MASSOR med blåbär xD *mums*

Faxlin
0

Det är skojigt för alla svampplockare att vi får ett gott svampår.
Själv plockar jag inte svamp. Men det är mysigt att bara gå i skogen. Man borde göra det oftare faktiskt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JimJ
0

Jag har fortfarande inte hittat någon svamp, utom en som växte på gården hos min brorsa farfars sommar-stuga. Den klippte jag dock sönder med gräsklipparen. Om den var ätbar eller inte vet jag inte. :-)

Malin-A
0

jag har hittat en svamp.. en stooor flugsvamp =/ ush… ska väl försöka ge mig ut här i dagarna…

JimJ
0

Finns flugsvampar fortfarande? Jag har inte sett någon sedan jag var liten. :-)

Malin-A
0

haha jasså? jodå dom finns.. växer en utanför våran portdörr…

Elisabeth-J
0

#9 Att du inte har sett en flugsvamp sen du var liten kanske beror på att du inte har varit i skogen dom senaste åren? Vi ska göra en utflykt nån dag Jim och leta flugsvampar. =) Vi har ju hur mycket skog som helst bakom knuten =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Malin-A
0

jaha d e därför du inte sett flugsvamp Jim =P o röksvampar e roliga =D

JimJ
0

Haha, men skogen är full av insekter! :-)

Ja, röksvampar har jag ju stött på några. De lever några stycken, otroligt nog, i stadsparken i Eskilstuna. De avger desutom ett grönt gas-moln när man hoppar på dem. :-)