Häftig upplevelse
Eller vad man ska kalla det. Jag har gjort en sak idag som jag aldrig mer kommer att få göra och många aldrig kommer att få göra,..
Jag har tagit i STANLY CUP Pokalen. En otroligt konstig känsla, jag kan tänka att de som tar i heliga stenen i Mekka känner så.
Jag blev alldeles skakis och fingrarna har bränt hela eftermiddagen.
Ånge sonen Samuel Påhlsson var hemma och hyllades samt visade upp bucklan. Att det fanns så mycket folk i Ånge visste jag inte, helt otroligt vad mycket folk det kom till det lilla torget,gamla som unga.
När hans far intervjuades var det nära till tårar,när han klev upp på scenen och alla jublade, helt helt fantastiskt. Så om ni ser på några nyheter ikväll eller sportsändning (för Tv, Radio, utländspress och lokal press var där) och ser en lagom rund kvinna i sina bästa år med ett stort saligt leende över hela ansiktet, då är det nog jag.Jag som inte ens är intresserad av hockey, men jag kan med stolthet kalla mig Ånge bo,och uppvuxen i samma by som denne duktige hockeyspelare som har vunnit OS-medalj och många andra fina meriter. Detta lever jag länge på.

Kan förstå att det är en bra känsla. Lite häftigt så där.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Grattis Tatsu! Jag skulle också villja lägga fingrarna om den pokalen, kanske även stoppa den under tröjan och sprigna hem. :-)
Jag ska se om jag ser dig på TV. Isåfall blev du ju även tv-kändis på samma gång! :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Stoppar du den under tröjan gör du det bra. Jätte stor och verkar jätte tung. Och någon Tv kändis blev jag nog inte - är för kort syntes inte alls. Men vad gör det jag såg bucklan och Samme. Det var stort nog.