Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 395 ggr
Elisabeth-J
0

En god nyhet!

Min mormor fyller 90 år idag och vann 10000 kr på en lott som hon fick i present Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

JimJ
0

Nu ska jag säga någonting elakt, jag kan inte hålla mig.

Då får vi i släkten mer att ärva! :-)

Stackars gammel-mormor. Men jag tror hon använder sinna 10.000:- hos tandläkaren. :-)

Faxlin
0

Vad skojigt för henne. Jag tycker alltid det är roligt när folk vinner.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Pudding
0

Jag tycker också det är roligt när folk vinner. Man blir glad för deras skull!

Faxlin
0

Exakt, det gör mig glad för deras skull. Jag förstår mig inte på folk som missunnar andra att vinna eller att det går bra för andra.
Jag kan bli så glad att jag gråter om det går bra för någon jag känner.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JimJ
0

Så känner jag också, fast jag gråter inte. Men när det går bra för andra, blir jag uppspelt och glad själv. :-)

Pudding
0

Nej, jag förstår inte heller mig  på folk som inte kan glädja sig för ngn annans skull. Delad glädje är ju dubbel glädje som det heter. Själv har jag ingen anledning att vara missunsam på andra, vill jag ha samma sak som dem så köper jag det, annars så låter jag bli. Och vinner ngn annan så varför inte glädja sig med dem istället. Nej, detta med missunsamhet och avundsjuka tar bara en massa onödig negativ energi i anspråk. Energi som man kan använda till ngt annat.

Elisabeth-J
0

Hon vill inte att vi köper saker i presenter till henne för som hon säger -Jag kommer ju inte att leva så länge till så vad ska jag ha saker till! Att då få vinna 10000 kr är ju helt fantastiskt, hon kan göra vad hon vill med pengarna, unna sig sånt som hon känner för. Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus