Ur skoluppsatser
Biologi: Hönan är ett av våra vanligaste äggdjur
Familj: Min familj består av tre personer Far mor och jag själv Själv är jag yngst
Geografi: En lappkåta ser ut ungefär som en majbrasa med en dörr på
Historia: Gripsholms slott var mycket vackert beläget alldeles intill glasskiosken
Geografi: I italien finns det vendetta Det är när två släkter ideligen utrotar varandra därför att de har blivit ovänner
Biolog: Blommorna behöver vatten liksom vi behöver mat och karameller
#0 Kul!
Här kommer lite fler…
Ryssland är dubbelt så stort som hela världen.
Greta Garbo är en svensk filmstjärna vars make ingen skådat.
Om man noga betraktar en skalbagge sönderfaller den i tre delar: huvud, mellankropp och bakkropp.
Min pappa säger att han kan göra allting. Men för det mesta går han bara ut med sophinken.
När han föddes var han helt ensam. Fadern var död och modern befann sig på främmande ort.
Det sägs att musiken har makt att lugna och tämja de vildaste djur, men jag har aldrig märkt någon sådan effekt på mig själv.
Om alla gränser i hela världen avskaffades, skulle alla människor plötsligt bo i Sverige.
Bellman uppfostrades i ett gudfruktigt hem, men han tog skadan igen när han blev stor.
Amerikanarna går lika mycket i kyrkan som på nöjen. I Sverige är det tvärtom.
Vi är fjorton barn i familjen. Min far kan dessutom laga vattenledningar och snickra lite grann.
Man kan ibland känna igen poesi på att varje rad börjar med stor bokstav.

#1 hehe Jag har fler
Massmedia: Utan reklam kunde vi vara lyckliga utan att veta varför
Familj: Jag tror inte jag vill bli pappa för pappor är aldrig hemma dom bara jobbar över
Yrkesval: När jag blir stor vill jag helst gifta mig men om ingen vill ha mig så får jag bli lärinna
Språk: Om det bara funnes ett enda världsspråk skulle alla på jorden ha intimt umgänge med varann utan att behärska en massa olika böjningsformer
Yrkesval: När jag blir stor vill jag bli lärinna för jag tycker det är så roligt att vara med barn
Litteratur: En monolog kan ibland äga rum melan två personer De kan till exempel var man och hustru
Biologi: Tjuren är helt enkelt en manlig ko
Tjuren är helt enkelt en manlig ko var bara för bra….
En monolog kan ibland äga rum mellan två personer. De kan till exempel vara man och hustru.
Mina föräldrar är av dels manligt och dels kvinnligt kön
Celibat är det brott en präst begår när han gifter sig
Människan är antingen pojke eller flicka. Pojkar är väldigt besvärliga. De vill ha allt de ser utom tvål.
Sparas spargris ser alltid sa glad ut därför att den jämt är full.
Är ungdomen bättre eller sämre nu än förr? På den frågan skulle jag vilja svara ett bestämt ja.
Min familj bestar av tre personer: Far, mor och jag själv. Själv är jag yngst.
En lappkåta ser ut ungefär som en majbrasa med en dörr på.
HAHAHA! Jag dör"
Helena
När jag blir stor vill jag helst gifta mig, men om ingen vill ha mig så får jag bli lärarinna.
När jag blir stor vill jag bli lärarinna för jag tycker det är så roligt att vara med barn.
Vi är fjorton barn i familjen. Min far kan dessutom laga vattenledningar och snickra lite grann
Den mest kända julpsalm jag känner till är "Nu är det jul igen".
När även de kirurgiska klinikerna börjar skära ner sin personal för att spara lite pengar har det verkligen gått för långt.
När den förlorade sonen kom hem igen blev alla glada utom den gödda kalven.
En dag åkte vi kälke. Det var roligt. Fröken stod överst och släppte en efter en. Sen kom en majister och fråga om fröken ville men hon ville inte sen kom en annan majister och da ville hon. Sen gick fröken av på mitten och majistern gick av lite längre ner. Sen höll fröken och majistern på att tjöra ihjäl sej. Det var den roligaste dan i mitt liv.
Jönköpingsposten är den mest lokala tidning jag kommit i beröring med.
Svanen har fatt sin långa hals för att den inte ska drunkna, när vattnet stiger.
Innan vi gick ut låste vi dörren och la den under dörrmattan.
Fångarnas hungerstrejk gav ett magert resultat.
Det sägs - och det med rätta - att den som aldrig har varit i Paris om våren har gått miste om en stor förlust.
De är de många morden som gör en deckare så levande.
En viktig del av människokroppen är huden, eftersom den innehåller allt det övriga.

HAHAHAHA!!! Alla är ju sååå bra! 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Underbart, vad jag har fått mig goda skratt nu :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
"Hennes hår glänste i regnet precis som näshår efter en nysning"
"Den lilla båten guppade sakta över dammen, precis som ett bowlingklot inte skulle göra"
"Hans tankar var förvirrade och alldeles trassliga, precis som underkläder i en torktumlare utan antistatmedel"
Det är tämligen fastslaget att Shakespeare föddes 1560, och man antar att det skedde på hans födelsedag.
I Indien får folk av lägre kast arbeta och slita, medan överkasten ligger på sängarna.
Förkylning orsakas av små elakartade organister.
När Stockholm bara bestod av den gamla staden var människorna visserligen mindre än nu, men naturbehoven var nu som då ett svårt problem.

ASG Bäst var den med överkastet som jag skratta
Ja, tänk hur det kan bli :) .
Den som skrev ang. det lägre kastet och överkastet tänkte säkert rätt men ibland blir det "tokigt".
"Den lilla båten guppade sakta över dammen, precis som ett bowlingklot inte skulle göra" Den gillade jag xD
Helena

Historia: När köttet tröt i grottan tog stenåldersmannen sin yxa och gick ut och högg vilt omkring sig
Famil: Min pappa säger att han kan göra allting Men för det mesta går han bara ut med sophinken
Konst: Det sägs att musiken har makt att lugna och tämja de vildaste djur men jag har aldrig märkt någon sådan effekt på mig själv
Geografi: Om alla gränser i hela världen avskaffades skulle alla människor plötsligt bo i Sveige
Konst: När jag var på konstutställning såg jag en tavla som jag trodde hängde upp och ner men far sa att det var jag som stod fel
Historia: Christina var intelligent och gifte sig aldrig
Vi är fjorton barn i familjen. Min far kan dessutom laga vattenledningar och snickra lite grann.
Man kan ibland känna igen poesi på att varje rad börjar med stor bokstav.
Många människor tycker så illa om TV att de bara sitter och blänger på den hela tiden.
Lejon är farliga diur. De drar sig inte ens för att äta upp människor. De kännetecknas också av att de brukar ha en öken omkring sig.
Vikingarna hade mycket våld i sina slagsmål.
Buddha lärde att livet var en enda lidelse.
Efter Versaillesfreden fanns det inga länder mellan gränserna.
Natitivitet betyder antal levande per tusen invånare.
Under digerdöden hände det att människor gick och lade sig friska och vaknade upp döda.
Konst:
Anders Zorn målade naket så att man verkligen såg hur det såg ut, och det hade man aldrig gjort förut.
Ekonomi:
Sparas spargris ser alltid så glad ut därför att den jämt är full.
"Sparas spargris ser alltid så glad ut därför att den jämt är full."
Haha. Det är kul att misstolka. :-)
Visst är den kul att misstolka. :-)

Oj så många roliga det finns hehehehe