Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: nyheter
Läst 706 ggr
supermoccine
0

Socker kommer till användning!

http://www.idg.se/2.1085/1.117827

Socker har givit en hel värld beroende- och fetmaproblem och är numer på väg att bli bannlyst som föda. Så underbart glad nyhet att man hittat något bra att använda sockret till! Miljövänlig el -kan det bli bättre? Blir detta stort kanske sockerlobbyn lägger ner sina försök att få folk att fortsätta äta socker och sluta hävda att risker är överdrivna och att sockerberoende inte existerar. Om de har en ny marknad kanske de inte behöver hävda sin gamla. Jag är smått lyrisk!

blombuketten
0

Det där låter ju hur bra som helst. Miljövänlig el av socker…….jättebra.

Pudding
0

Miljövänlig el av socker?! Det låter ju bra.

Elisabeth-J
0

Vilken bra ide´! Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

JimJ
0

Det låter underbart! Bara vi inte får feta el-räkningar. :-)

- Jim

blombuketten
0

#4. Överviktiga el-räkningar menar du väl…….ett litet vackrare ord än fet Skrattande.

Pudding
0

Då göder min man och jag våra elräkningar för lite med socker då?  :-)

Vi har ju inte direkt så stora elräkningar nu för tiden…

Vi brukar läsa av varje månad och ringa till kraftverket och på så sätt har vi inte så stora elräkningar. Snart blir det ju fjärravläsning, det skall bli installerat såna mätare om jag inte fattat det fel.

blombuketten
0

Fjärravläsning har vi och jag tycker alltid att vi har höga räkningar. Fast vi eldar med pellets och inte alls har många lampor tända. Dessutom kör vi med såna där ekonomiglödlampor. Räkningarna förstår man inte och jag undrar vad det är de läser där borta i fjärran……….Fundersam.

Pudding
0

Vi har ju så att vi kan elda med ved och så har vi en Sverigepump och vi sparar mycket el/pengar på det. Vi har ju direktverkande el och det är ju inte direkt det billigaste. Lampor drar ju mer ström om man släcker och tänder dem stup i kvarten än om man låter de stå på. Vad de läser där borta i fjärran?! Ja, inte vet jag vad de läser där borta i fjärran men en fjärrstyrd elmätare så läserkraftverket av direkt eller ngt sånt… Men kollar man på elräkningen så är det nästan de fasta avgifterna som kostar mest (med så mkt annat, till exempel telefonräkningen).

JimJ
0

Vi hade el-räkningar på runt 600:- / månad när vi hade Eskilstuna Energi & Miljö som el-levernatör. Men sedan bytte vi till Elon, som har fast-pris. Då betalade vi endast 230:- / månad. Man tjänar ju mycket på att byta el-bolag. :-)

- Jim

Pudding
0

Jo, man skall kolla runt, helt klart.

#9. De priserna du nämner, gäller det lgh eller..?

JimJ
0

#10: Lägenhet. :-)

- Jim