Var kommer det här hålet ifrån

alltså jag ser ju varför det blir ett hål där, tror jag iaf 
Men jag fattar ändå inte frågan, vadå vart hålet kommer ifrån?

Varför skulle man behöva ingenjörskunskap till det där?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#1 Om man tar alla de olika delarna från den övre bilden och omplacerar dem som på den undre bilden blir det ett hål över. Detta hål finns ju inte på den övre bilden trots att man använt samma delar på båda bilderna och i slutändan skapat exakt samma figur. Men det blev alltså ett hål över vilket det egentligen inte borde bli. Alltså hur kan det bli mer utrymme i samma slutfigur i den nedre bilden än i den övre.
#2 därför att det finns en logisk förklaring till det som en ingengör antagligen ser direkt. Vi andra vanliga (åtminstone jag) måste ta fram papper och penna (eller såg och playwood) och ta fram lika dana bitar och sätta ihop dem (med en tumstock eller linjal tillhanda) för att egentligen se varför hålet (det extra utrymmet) uppkommer.

Oki, jag såg det direkt då jag kolla på bilden =)
_**/Mvh Anne

Altså, det är samma bitar & så är det ändå ett hål :o
*fatta noll*

Jepp det är samma bitar men bitarna är olika och då man byter plats på dom så blir det ett hål
_**/Mvh Anne

Ja men de bitarna som bytt plats är inte lika stora. Då blirdet ju ett hål. eller är jag ute och cyklar
Jag tror att..
det är ett avrundningsfel, det syns inte lika lätt eftersom det är utspritt på ett så pass stort uttrymme. :-)

#9 helt rätt De tar upp olika stor plats beroende på var de olika bitarna placeras