Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etiketter: allt-annattipsglädjerecension
Läst 61 ggr
Fornöga
1

Ett enklare liv

Jag brukar titta på valda avsnitt av "Ett enklare liv" med Ben Fogle, som sänds på SVT och BBC Nordic.
Programledaren besöker människor som brutit upp från sin urbana tillvaro och bosatt sig i "vildmarken" för att leva just ett enklare liv. Serien intresserar mig eftersom jag, liksom förstås många andra, har drömt om att göra något liknande, men att det bara stannat vid just drömmar.

Nu senast har jag sett ett program från elfte säsongen på BBC Nordic (på SVT är man på säsong 9) om det maltesiska paret Luke och Sarah som bosatt sig i Portugal, och av någon anledning gjorde det här programmet mig extra glad, kanske för att paret verkar extra "genuina" och lyckliga. De har en egen YouTubekanal som jag nog skall titta in på för att "återknyta bekantskapen" med dem).

(Det senaste avsnittet på SVT handlar f.ö. också om utflyttare till Portugal, men det är en annan person- dock verkar de umgås.)

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

Äventyraren Ben Fogle möter människor som valt att vända vårt moderna samhälle ryggen för att bosätta sig på några av jordens mest avlägsna platser.
Stblues
1

Brukar också kika på det,intressanta livsval.

I'm the Primemover😉😁