Dagens Goda Gärning 10 januari 2008
I den här tråden kan ni skriva om ni själva eller någon ni känner har gjort en god gärning i dag. Det behöver inte vara några stora saker. Det kan vara att hjälpt någon bära en matkasse, serverat fika. Eller bara varit lite extra snäll.
Goda gärningar finns det massor av om man tänker efter.
Nu vill jag läsa om de i eran omgivning.
Mvh ÅsaF
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag hade turen att få hjälpa min granne att hålla upp dörren.Hon är 90 år och går ut på små korta promenader,med rullator på sommaren och sparkstötting nu när det är halt.
Hon säger jämt att hon klarar det själv,att ta in sparken alltså och det gör hon förstås om ingen är där.Det är iaf kul att träffas nångång,det händer inte så ofta.
Vi pratar oftast blommor när vi ses,även idag mitt i vintern för jag hade med mig nyköpta såna!

#1: Ohh, vad roligt. Du ser så små saker som kan hjälpa så mycket. Trevligt att hon bor ensam fortfarande och klarar sig så pass bra med tanke på åldern.
Audiatur et altera pars

Mina vänner som skickar mig filmer och musik. Små fina paket och kort!
-Att jag lyssnat på en främmande människa och försökt förstå?

#3; Det är riktigt fina goda gärningar med.
Audiatur et altera pars
Idag har jag hälpt min bästa vän att lämna och hämta yngsta dottern på dagis samt hjälpt henne att vika tvätten. Inte mycket men jag hoppas att hon uppskattar det.
Amor vincit omnia

Klart jag uppskattar det. Inte dumt att få hjälp när man har ont och känner sig emlig.
Audiatur et altera pars