Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettdagens-solstråle
Läst 805 ggr
Solaika
0

Han är hemma om 9 timmar

Min älskade sambo kommer äntligen hem igen om 9 timmar. Det är det bästa på vääääldigt länge. Han har visserligen bara varit borta i 2,5 vecka.. men det har känts som 2,5 månad.. MINST.. Men nu sitter han på planet hem. Kl 06.10 imorgonbitti hämtar jag honom på Arlanda. *lycklig*

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

ChristinaSylejmani
0

Vad kul att din sambo snart är hemma igen och jag förstår att du är glaaad! Glad

Att 2,5 vecka kan kännas som 2,5 månader känner jag igen…  Då blir varje minut värdefull!

Faxlin
0

Förstår att du är glad över att han snart är hemma igen. Det är jobbigt att vara skild från den man älskar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Solaika
0

Det har varit en plåga. Men nu är han hemma!! Jag mår såå bra! Just nu sover han.. 11 timmars flygresa brukar orsaka lite trötthet. Men bara att titta på honom gör mig alldeles varm av lycka. Mitt gryn *mys*

Does it become a walk?

/Ida

Frualbertsson
0

Åhh vad mysigt att du får ha honom hemma igen! Blir glad av att bara läsa ditt inlägg här, det genomstrålar sådan kärlek!

Faxlin
0

Har han fått sovit ut nu? Men jag håller med #4, det är ett inlägg man blir glad av att läsa.

Audiatur et altera pars

Solaika
0

Han har sovit ut, vi har kramats o gosat o myst i två dagar o nu är han tillbaka på jobbet. Så en hel dag utan honom. Men han kommer HEM ikväll. Det gör sån enorm skillnad!

Roligt att höra att ni blir glada av att läsa mitt inlägg. Det finns väldigt mycket kärlek här. Vi har det otroligt bra tillsammans o vara ifrån varandra är en pina.

Does it become a walk?

/Ida

Faxlin
0

Vad roligt att höra. Att det finns en massa kärlek är bara bra.

Audiatur et altera pars

ChristinaSylejmani
0

Ja, kärlek får man inte för mycket av! :-) Det är det enda som man får mer av ju mer man "slösar" med det, typ.

Min man jobbar på annan ort än hemorten och ofta går det ungefär två veckor mellan gångerna som vi ses så då är det som att man är lite utav nyförälskad då man ses.

Solaika
0

Gud, jag skulle bli galen om jag hade det som du Christina. Min jobbar på annan ort men inte värre än att han kommer hem om kvällarna. Tack o lov!
Fast nyförälskelsen är ju härlig.. men tiden där emellan skulle driva mig till vansinne tror jag ;-)

Does it become a walk?

/Ida

ChristinaSylejmani
0

Ja, nog är det tråkigt när han är borta och värst känns det när han här hemma och skall till att fara iväg (han har cirka 27-30 mil enkel väg) men det går ju. Fast jag var ju och jobbade i somras (2007) på den ort som han jobbar och det var verkligen kul! Tog då tjänstledigt från mitt ordinarie jobb och jobbade även under min semester (utom de 10 sista dagarna då jag var ledig). Man får lite vidgade vyer då på något sätt, även om det var inom samma arbete, så att säga (vården). Men jag är verkligen glad för din skull, att du har fått hem din sambo.

Solaika
0

Usch o fy för att jobba så långt bort.. Men det är klart, trivs man i staden man bor så flyttar man kanske inte :-)
Sambon har 6 mil till jobbet nu.. Vi bor i Eskilstuna o han jobbar i Västerås.. men när jag är klar med skolan i januari nästa år så kommer vi att flytta dit istället. Sjukhus finns det där så jag kan få jobb (Läser till syrra) o han har sitt jobb där som han stormtrivs med. O när jag är klar finns det inget som binder oss här. Jag tycker det ska bli skönt att flytta faktiskt :-) Men så är jag van att byta stad då o då oxå :-)

Does it become a walk?

/Ida