Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: allt-annat
Läst 574 ggr
Faxlin
0

Snöbrist är det ont om

En god nyhet är det att vi inte har snöbrist här hemma. Åtminstone för sambon som älskar att åka skoter och minstingen som vill åka spark.
Det har varit ont om snö i vinter och sambon har misströstat, jag har tröstat honom hela vintern med att snön kommer. Han har inte trott mig. Men jag har förklarat att eftersom jag hatar snön och gudarna hatar mig så kommer den att komma. Jag loovar. Och se den kom. Nu har vi på bara ett par dagar fått 26 cm där vi har som minst snö.

Men en glad sambo det är inte det sämsta. :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ChristinaSylejmani
0

Så sant, så sant, en glad sambo är inte det sämsta. :-)

Jag kanske kan skicka lite snö härifrån så får ni ännu mer snö. :-)

Har din sambo en egen skoter? Jag måste erkänna att jag aldrig har åkt skoter någon gång Generad men det ser härligt ut att åka skoter.

Själv är jag ganska så less snön så en glad nyhet för mig är att snön snart tinar bort. Jag bara älskar våren och sommaren.

Faxlin
0

Japp sambon har egen skoter. Det är hans hobby då jag får ha djur :-)
Du får komma hit någon vinter så kan du få åka skoter med min gubbe. Han kör så glatt omkring så det är lungt.

Jag är jämt less på snön, den enda gång jag vill ha snö så är det på julafton då ska det vara snö. Men inte hade vi snö på julafton, alltså kan den fortsätta hålla sig borta tycker jag.

Jag är en människa som älskar värmen, så hit med mer sol och vår och sommar i dess spår. Då blir jag glad. Men just nu får jag vara glad över att sambon är glad. Även om jag får höra sjutusen termer om hur man ska göra med bestyckningar och sådant och vad han ska göra för att den ska gå som den ska. Men det är det värt :-)

Audiatur et altera pars

ChristinaSylejmani
0

Här uppe hade vi inte någon snö under julen heller (mer än kanske lite utav ett pudlager) och jag är ju van vita jular och inte gröna. Den snön som vi har nu kom efter jul/nyårshelgen…Det är som att vädersträcken ändrat sig de senaste åren;norr har blivit söder och tvärtom.

Härligt med en egen skoter!

Jag älskar också värmen och solen. Det är bara så skönt! Då njuter jag och det är som att livet är på topp. Men man klagar vilket väder det än är ibland. Men väder har vi ju, frågan är ju bara vilket väder vi har. :-)

När jag är i Pristina så är jag som fisken i vattnet;där är det varmt på sommaren och de har ju en annan luftfukighet än vad vi har i Sverige. Nästan FÖR varmt. Man hinner inte mer än duscha så svettas man igen.

Faxlin
0

Jag som är urdålig på geografi vart ligger Pristina?

Men ja nog är man missnöjd med vädret oavsett. Det är antingen för blött, för kallt, för varmt, för myggigt, för snöigt, för blåsigt. Eller ja bara för mycket av något. Men det hör nog till mänskligheten tror jag.

Audiatur et altera pars

ChristinaSylejmani
0

Pristina är Kosovas huvudstad. Kosova ligger i forna Jugoslavien (min man kommer därifrån).

Precis som du skriver, det hör nog till människans natur att klaga lite nu och då. Myggen och knott är bland de sämsta med sommaren. Tänk om de kunde vara på sommaren där de är på vintern men de har ju rätt att finnas de också, de små liven. Hela kejdan hör ju ihop, så att säga. Men varje årstid har sin charm. Jag tror man uppskattar sommaren mer när man har vintern men vintern kunde bara få vara liiite kortare enligt mig. :-)

Faxlin
0

Tack för den geografilektionen :-)

Jag håller med dig när det gäller årstiderna. Skulle också vilja ha en kortare vinter.

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Åh, jag vill ha mkt snö, här det typ ingenting :(

Helena

Faxlin
0

Hualigen. Jag kan skicka lite över mail om du vill. ;-)

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Ja tack, men du tror inte att det smälter på vägen?

Helena

Faxlin
0

Ähh, har man bara tillräckligt snabb uppkoppling borde det gå. ;-)

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Hur mycket kan du skicka åt gången?

Helena

ChristinaSylejmani
0

#11. Du kan få snö av mig också om du vill! Kanske det går att skicka det per snöslunga om man köper en sådan? :-)

paronskrutten
0

Oj vad generösa ni är, ja, en snöslunga borde nog fungera.. fast vart bor du?

Helena

ChristinaSylejmani
0

Jag bor i Skellefteå. Ibland så har man lust att köpa en snöslunga så att man slipper skotta uppfarten!

paronskrutten
0

hmm, skellefteå ligger kanske lite långt från stockholm, eller vad tror du?

Helena

ChristinaSylejmani
0

Det beror på hur man ser det! :-)

Jag tror det är runt 80 mil mellan Skellefteå och Stockholm, så inte så farligt långt för mig. Här uppe är vi så vana vid avstånd men det är ju en bit i alla fall.

paronskrutten
0

hahaha, jaa, allt är relativt, det är ju inte som typ till grekland x)

Helena

Faxlin
0

Meeh, bor du i Stockholm blir det bättre om du kommer hit och hälsar på snön. Då kan du ta en hel lastbil med dig hem :-)

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Men jag får ju inte köra lastbil, inte ens personbil^^

Vart bor du, Åsa?

Helena

Faxlin
0

Jag bor i Älvkarleby så det är ca 18 mil från Stockholm bara :-)

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Haha, bara och bara.. kan man åka typ tåg dit? ^^

Helena

Faxlin
0

Ja man kan åka tåg hit. Faktiskt ända till min gata om man tar Upptåget :-)

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Åh, vad smidigt, du är inte ledig på lördag? ;)

Helena

Faxlin
0

Jag är sjukskriven. Så jag är alltid ledig :-)

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Vad nice, då kan man ju våldgästa dig så fort man vill ;P

Helena

Faxlin
0

Japp det går alldeles utmärkt det :-)

Audiatur et altera pars

paronskrutten
0

Haha, super^^

Helena

Faxlin
0

Jag pmar dig mina telefonnummer så kan du höra av dig :-)

Audiatur et altera pars