Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: allt-annat
Läst 271 ggr
Ciiviic
0

Goda Nyheter

Vi  människor är ganska så lustiga av oss.
Vi kan prata om allt tråkigt som hänt, de blir som en nyhet för oss alla. Men varför är det så? .  Varför inte börja berätta om alla goda nyheter man får?

Du kanske ska gifta dig, eller någon annan i din närhet?
Eller du kanske ska på kryssning med dina vänner?
Visste ni att en god nyhet kan göra en annan människa extra glad, eller få en annan person att tänka, nej vad roligt, kanske jag också ska ta och göra.
Så får även den personen en glad nyhet att berätta.

Det finns så mycket man kan göra för att sprida sina glada minnen….
Eller glada besked man har..
Så börja dela med dig av din glädje och berätta …

Faxlin
0

Kan också vara så att det om det händer dåliga saker kan det vara svårt att koncentrera sig på det bra som händer. Men om man tänker efter då kan man få de mesta tråkiga nyheter att ändå belysa något positivt.

Om man tänker finns det av de flesta problem en värre nivå än vart man själv är. Så om inte annat kan man konstatera att det är en god nyhet. Ja attt det kan vara värre :-)

Jag vet att många läser här, många fler än de som faktiskt skriver. Jag har fått en hel del pm från medlemmar som verkligen uppskattar attt stanna till och läsa här inne. Jag får höra att det gör dem glad. Även fast de inte skriver något här inne. Sådant är jätte roligt för mig som värd att höra. Men jag vill i alla fall se fler av er som stannar till och läser och glädjs. Jag vill se er här, jag vill höra om det som förgyller eran vardag. Oavsett vad det är. Om det är ett vänligt ord från sambon/mannen eller om det är en kram från barnen eller ja oavsett. En slick i ansiktet från hunden eller ett kärleksbett i hälsenan från din iller.

Ja oavsett vad, så skriv och berätta om något som gjort er glad. Om det så bara är en granne som ger ett leende i trapp uppgången.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ciiviic
0

Bra skrivet Åsa :D