Ska äntligen få hjälp =)
Äntligen ska jag få hjälp!
Har länge haft problem med att mina ämnesomsättningsvärden ligger på gränsen till att jag ska ha för låg ämnesomsättning, jag har även problem med övervikt som jag kämpar med men vad jag än gör så tycks det som att jag går ner några kilon för att sedan utan att ändra varken kost eller motion gå upp det dubbla igen.
Nu har jag fått mina provsvar för ämnesomsättningen bedömda av experter som säger att de ligger just på gränsen så jag ska få prova att äta levaxin för att se om värdena normaliseras + att min läkare ska skicka en remiss så jag får komma till en dietist!
Är så glad att jag efter ca 8 års kämpande äntligen ska få den hjälp som jag har efterlyst hela tiden 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Grattis och lycka till!

Tack =)
_**/Mvh Anne

Att det tagit åtta år är förfärligt. Men nu är du äntligen lyssnad på. Och det är bra. Och Du är fantastisk som orkat så länge!

Jag är känd för att vara den mest envisa i hela släkten (och det säger inte lite).
Att det tagit 8 år beror på att jag haft läkare som bara tagit proverna och sett på svaren att de inte passar exakt i mallen för att få medecinering och annan hjälp. Denna gång har jag så tur att min nya läkare erkände att provsvaret var svårtolkat och skickade det vidare till experter som då anser att jag ligger precis på gränsen och därför sätter de in medeciner så att de minskar risken för att det tar klivet över gränsen.
_**/Mvh Anne

Grattis vilken underbart god nyhet. Att få hjälp när man får problem borde vara en självklarhet. Tråkigt nog är det inte det.
Så glad för din skull att du äntligen får hjälp. Lite arg för att det tagit en massa tid och onödig väntan för dig.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tack =)
_**/Mvh Anne

Lycka till

Tack =)
_**/Mvh Anne
va roligt=) lycka till! Kämpa på!
Kram

Tack =) Jag kämpar vidare, hämtade medecinen igår och idag fick jag ett brev från dietistenheten att jag ska ringa och boka tid =)
_**/Mvh Anne

Åhh, grattis :) , Lycka Till!!

Tack =) Det är så kul att se att jag får stöd från så många här inne =)
_**/Mvh Anne

Ringde idag och bokade tid hos dietist =) Trodde det skulle vara jätte lång väntetid, så jag blev riktigt glad då jag fick tid där den 20/2
_**/Mvh Anne

Men vad skönt att väntan dit inte blev längre i alla fall. Även om man alltid vill att det ska gå snabbare ään vad det gör :-)
Audiatur et altera pars

Fick hem ett blad där jag tydligen ska fylla i vad jag äter på 1 månad så antar att det är därför det är 1 månads väntetid =) Men fy vad jobbigt det är att mäta och väga allt man äter och kolla fetthalt mm… Fast eftersom jag på eget bevåg försöker lägga om min kost lite så kan det bli missvisande då jag som sockerberoende nu försöker byta godis och kakor mot frukt och grönsaker.
_**/Mvh Anne

Men då vet du i alla fall varför du måste vänta som du får göra. Hur går det med att byta godis mot frukt då?
Audiatur et altera pars
Hoppas att det kommer att gå bra för dig Anne_N, håller tummarna!
Amor vincit omnia

Jodå det går ganska bra… Har lyckats vara utan godis/kakor i ca 1 vecka, men idag föll jag för frestelsen =/ Men jag är possitiv och tar nya friska tag imorrn
_**/Mvh Anne

Då låter det i alla fall som om det går jättebra tycker jag. Att falla för frestelsen så pass sällan är ingen katastrof.
Audiatur et altera pars

Jag lyckades dessutom hålla mej till bara 2 kakor =)
_**/Mvh Anne

Men det är ju ännu bättre. Det hade ju kunnat vara värre.
Audiatur et altera pars
Jobba på och grattis!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tack =)
_**/Mvh Anne

Nu har jag vart hos dietisten =)
Hon var lätt att ha å göra med (verkade dock inte förstå sig på sockerberoende men var ändå bra) Har nu fått direktiv om vad som är bra och mindre bra att äta och hur mkt jag ska äta/dag precis som jag ville ha det.
Ska nu börja lägga om mina mat vanor lite men det verkar inte bli så jätte stor omställning trots allt. Och sedan blir det återbesök om 2 månader =)
_**/Mvh Anne

Låter jättebra att hon var bra att prata med. Det är en stor fördel faktiskt. Tänk att komma till någon som itne alls lyssnar på en. Håller tummarna för dig i fortsättningen. Berätta gärna hurdet går för dig.
Audiatur et altera pars

På 1½ vecka har jag nu gått ner ca 1½kg! Snacka om bra resultat med tanke på att jag det senaste året gått upp konstant oavsett vilka olika dieter jag testat =) *glad*
_**/Mvh Anne

Förstår att du är glad Anne, det skulle jag också vara i din sitts. Så glad för din skull.
Audiatur et altera pars

Tack Åsa =)
_**/Mvh Anne

I fredags var jag på provtagning igen… Idag var jag hos läkaren och fick veta att jag ska halvera dosen levaxin för nu visar proverna att jag har för hög ämnesomsättning ist! Ska köra på en halv tablett/dag och blir kallad för nya prover i september =)
_**/Mvh Anne

Grattis jätte roligt att höra : )

Tack =)
_**/Mvh Anne

har du kännt nån skillnad ?

Ja oh ja, jag är såååå mkt piggare nu än vad jag varit på flera år! =)
_**/Mvh Anne

Måste vara underbart att kunna känna sig piggare, Det hjälper en att orka så mycket mer.
Audiatur et altera pars

#34 absolut, nu kan jag ju utan problem vara vaken från morgon till kväll =) + att jag orkar/hinner göra så mkt mer =)
_**/Mvh Anne

Anne underbart att höra :)

Va kul o läsa din tråd Anne! Visst är det skönt när läkarna äntligen lyssnar på en!?!
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#37 Åh ja då jag har kämpat i flera år för att få någon att lyssna så känns det så otroligt skönt då jag äntligen lyckats hitta en läkare som använder öronen =)
_**/Mvh Anne