Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: ljus-i-mörkret
Läst 1785 ggr
[Norum]
0

Mitt livs glädje just nu...

Just nu har jag faktiskt rätt mycket att vara glad för! Jag har lyckats sälja mitt hus, har startat en ny sajt som jag verkligen har längtat efter, jag bor med en underbar man och har flera hundar och katter. Är hyfsat fri från värken (har fibromyalgi), våren är här med alla växter som skjuter i höjden och sätter knoppar allt vad dom kan. Kort sagt: jag mår alla tiders just nu! Vad mer kan man begära?? :-)

Ciiviic
0

UNDERBART ! : ) Jätte roligt att höra : ) ..

Vad är det hundar och katter du har ?

[Norum]
0

Det är två jakthundar för rådjur och sen är det vanliga bondkatter… Supersöta! 3 gråa och en som är spräcklig med hur många färger som helst.

Ciiviic
0

ooh jakthundar, min kusin hade en jakthund, hur go som helst, han använde den till älg och rådjur mest..
tysk jakt terrier om jag inte minns helt fel : )

ooh gråa katter är helt underbara : )
ååh även spräckliga ;)

Har du nå kort ?

[Norum]
0

Inga vettiga kort, tror jag…. Busfrön är svåra att fästa på bild.. Flört

Ciiviic
0

hehe, det är sant ; ) .. Man får passa på när dom sover ; )

Våran Sveis är som en hund, hon går i koppel som en hund, hon kan sitt, och vacker tass :P
Snacka om att jag har haft tråkigt här hemma om dagarna

Faxlin
0

Låter  verkligen underbart.
Skönt att värken inte är så jäklig också, tror värmen hjälper oss lite med värk. Sedan mår man bättre av solen tror jag.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Frualbertsson
0

Vad kul att du mår bra och känner dig glad, det är sånt man vill läsa om det smittar! Nog blir man allt lite gladare av att läsa om andras goda nyheter! Detta forum är toppenbra.

Föresten välkommen hit, det har jag missat innan =)

[Norum]
0

*7 Tack Frun! :-)
Jodå, jag har faktiskt en hel del att vara glad för… Allt beror på hur man ser på saker och ting.
Är glaset halvfullt eller halvtomt? Flört

Frualbertsson
0

#8 Javisst är det så. Livet blir så mycket gladare och ljusare om man har ett halvfullt glas! Skrattande

[Norum]
0

*9 Visst är det så! :-) Mitt glas har varit på väg att tömas så många gånger att jag helt enkelt vägrar att inte se det positiva. Man vet aldrig när det tar slut och då vill jag inte ha grävt ner mig i förväg… Det tjänar man ingenting på.. :-)

Frualbertsson
0

#10 och sen så är det så här. Att så länge som man går ocn grubblar och är arg över saker så länge får man stanna i det som man grubblar på och är arg över.

Först när man lyfter blicken och ser på något annat än sin grop kan man ta sig därur.

[Norum]
0

*11 Kunde inte ha sagt det bättre själv! :-)

nera
0

Grattis till dig Skruttis! Ja det är en bra fråga om glaset är halvfullt eller halvtomt. Det ligger helt i betraktarens ögon. Flört

Jag har också det som kallas  fibro, men den har gett med sig sedan jag sanerade tänderna från amalgam och fått så fin hjälp av min Homeopat i några år, så nu är den värsta värken borta i a f ( apropå goda nyheter här med Glad)

[Norum]
0

Gud, så skönt det låter! Jag blev faktiskt rejält bättre i fibron när jag träffade gubben… Eller rättare sagt, när jag flyttade från jämtland till gubben i småland. Bättre klimat här nere. Visst blir jag svälld och stel men jag har i vart fall kommit ur sängen alla dagar. Och det gjorde jag inte i det gamla hemlandet! Där kunde jag ligga och tryna under täcket i flera dagar ibland,tog mig inte upp helt enkelt. Men nu så! Vig som ett kassaskåp ibland och en kroppshållning som en supermodell skulle få skrämselhicka av men, so what?! Jag är uppe! :-)

nera
0

# 14 Ha ha.." vig som ett kassaskåp"…hi-hi den var bra. Skrattande Själv brukar jag säga att det finns 90 -åringar som är vigare än en annan…( jag är 44) Men so what som sagt. Jag är också oerhört tacksam att jag kan kliva ur sängen varje dag och att jag kan vara ute i naturen och hämta kraft varje dag. Fattar inte vad jag skulle gjort annars. Skogen och naturen är mitt livselixir Glad Förutom min egna härliga lilla familj jag har förstås.

Faxlin
0

Vad underbart att läsa att ni trotts allt mår bättre i fibron nu. Blir så glad för er skull.

Audiatur et altera pars

[Norum]
0

Tack, Åsa! Jag har faktiskt fått ett bra liv till slut… Värdesätter det högt! :-)

Faxlin
0

Ja det kan jag verkligen förstå att du gör. Och jag blir så glad att höra om de som det går bra för.

Audiatur et altera pars

Frualbertsson
0

Skruttis, tror du att LCHF maten har bidraget till att du mår bättre? har hört innan att flera har blivit bättre med denna kosthållning. =)

[Norum]
0

Till en viss del men jag har inte varit så noga med den maten på sista tiden. Har "fuskat" rätt rejält et tag. I dag är första dagen med stenkoll, för jag känner att detta inte går längre. Men jag ska lägga om kosten på ett annat sätt så att den passar mig bättre, ren LC funkar inte, den blir jag lite less på. Generad Så jag har en egen variant, med mindre fett. klarar inte av allt detta fett…. Så nu ska jag köra en Åsa-modell! Oskyldig

Frualbertsson
0

Bra Åsa, det kommer att gå galant. Jag kör en egen variant jag med. Men jag har som du fuskat alldeles för mycket på sistone… nu tar vi nya tag så ska du se att det blir helt superbra!

[Norum]
0

Klart det kommer att gå bra! För såna galanta tjejer som oss kan väl inget gå fel?? Oskyldig

Frualbertsson
0

#22  jag är så otroligt ödmjuk så jag har svårt att säga det själv, men du sa det bra Flört

[Norum]
0

*23 fniss

Faxlin
0

Ni är helt underbara vet ni det. Mitt i allt jobbigt här hemma gör ni mig glada.

Audiatur et altera pars

Frualbertsson
0

#25 Vad kul =) Kram på dig Åsa!

[Norum]
0

*25  Så du säger! Generad

Faxlin
0

Men det är ju sant. Att läsa om att ni mår bra och är gladda, det smittar av sig. Att dessutom höra att ni mår bättre i fibron ger en liiite hopp.

Audiatur et altera pars