Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettljus-i-mörkret
Läst 1058 ggr
[Norum]
0

Vackra/fula ben..

Så skönt att bo i skogen! Just nu går jag ute med mina fula vinterbleka ben, solen skiner på dom med allt vamare grader. Ingen som kan klaga på allt det vita under shortsen.
Snart kan jag ta mina vackra brunbrända ben ut i offentligheten och njuta av komplimangerna för mina vackra, bruna ben! :-)
Försommaren är bara SÅ underbar!!!!!!
Nu ska jag rensa lite ogräs som jag har turen att ha massor av eftersom jag har så många blomland.. :-)
(det mesta går att vända till något positivt om man bara anstränger sig! Oskyldig )

Faxlin
0

haha, jag har också krypit på alla fyra och rensat ogräs några dagar. Visst har man tur som skaffat sig land som behöver rensas och gräsmattor som behöver klippas. Då har man ingen ursäkt för att inte vara ute :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Norum]
0

huhu snyft…. Ramlade som en gammal säck potatis ner i myllan och har slagit mig halvt fördärvad! Över en skottkärra, över alla redskap och rakt ner i blomlandet… Blåslagen, uppskrapad och svullen… Ser bedrövlig ut… Gubben kommer hem vid 9 ikväll så då får jag nog höra att han vet minsann vart det största ogräset finns! Förvånad

AnneN
0

Tackare =( Inte kul att ramla å slå sig =( Hoppas det går över snabbt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Faxlin
0

#2: Usch då. Det var inte roligt att höra. Men tur du inte bröt något. Det kan gå riktigt illa sådant där.

Skickar en massa tröste kramar

Audiatur et altera pars

[Norum]
0

Tackar! Benet är ömt som 17…. Men gubben kommer snart så han ska få kolla om jag har några stickor och flis insprängt i knäet… Ser inte kul ut, hundratals skrapsår…. Men den goda nyheten måste väl ändå bli att det läker till sist, eller hur?

Faxlin
0

Ja det är en god nyhet att det inte är bestående. En annan god sak med det hela är att du kan be gubben att passa upp lite extra på dig nu och pyssla om dig lite extra. Du är ju skadad och det är synd om dig :-)

Audiatur et altera pars

[Norum]
0

*6 JA! Att jag inte tänkte på det… Generad  Oskyldig

nera
0

Hoppas du kryat på dig Skruttis Glad

[Norum]
0

Jodå, idag är det bättre. :-) Lite blåmärken, revor och skrapsår men annars så…. Fick någon fin pik av gubben att jag skulle hålla mig ifrån blommorna när han inte var hemma… "Man vet aldrig när dom anfaller!" säger han och ler… Gissa om han fick pluspoäng för den?? :-)

nera
0

Skrattande "Blommorna anfaller"… Det låter som en titel till en skräckfilm av nåt slag..he-he..

[Norum]
0

Skrattande

Faxlin
0

haha, blommorna anfaller. Han har humor din gubbe :-)

Audiatur et altera pars

[Norum]
0

Klart han har! Han älskar ju mig…. Oskyldig

Ciiviic
0

#13 - haha , självsäker ;)

Faxlin
0

#13: haha, så du säger :-)

Audiatur et altera pars

[Norum]
0

Tja, vad kan jag säga… Flört

Faxlin
0

Jag kan ju säga att du har humor du med :-)

Audiatur et altera pars

[Norum]
0

Måste man ha om man ska klara av att bo i skogen! Flört

Frualbertsson
0

Oj har du ramlat och slagit dig?? Stackare! Tur att du valt en så förträfflig gubbe =) Den kommentaren var ju toppen! haha Hur mår Skruttis idag då?

[Norum]
0

Tackar som frågar, jag mår betydligt bättre! Jag är blå och har hur många skarpsår som helst på knät men det läker fint. Lite svårt att böja knät ibland men det gör inget. Det är värre med tulpanerna som jag ramlade över! Dom är inte en vacker syn just nu… Men dom kommer ju upp nästa år igen och är ändå snart överblommade. Så allt är toppen!
Ikväll ska vi grilla lite filé, majskolvar i bitar, färsk svamp och sparris. Till det lite pommes frites och vitlökssmör… Mums! Kan bli lite mer gott också.. Får se vad jag hittar i kyl och frys.. :-)

Frualbertsson
0

Det var ju skönt att läsa att det gått bra. Värre med tulpanerna haha, men som sagt de kommer upp nästa vår, om de vågar haha

Vad gott det lät med file osv men pommes hoppar jag över… godast med bara kött och smör till eller en smarrig smörsås och lite grillade svampar! MUMS!! =)

Faxlin
0

haha, klart tulpanerna kommer upp igen. Här hemma har jag försökt döda mina i evigheter. Säkert tio år i alla fall och de överlever allt :-)

Skönt att höra att du börjar må bättre i alla fall.

Audiatur et altera pars

[Norum]
0

*21 Jo, det blir inte många pommes, om några alls. men skulle jag inte ha det så skulle jag nog hamna bland tulpanerna igen! :-)

Frualbertsson
0

#23 hahaha ja då är det bäst att du förser med pommes, himlans onödigt att hamna i rabatten igen =)