Ny fin båtplats
Jag har en god nyhet. Jag och min man har fått en perfekt båtplats. Vi hade en liten innan, som vi hade ekan på. Men nu har vi ny "gammal" båt på 6 meter och den får inte plats där. Eftersom vi renoverar den nu så ska den inte i sjön före juni. Men vi har funderat en del på detta med hur vi ska göra om vi inte får plats.
Det är jättelång kö på båtplatserna i denna lilla hamnen, Bua på västkusten. Men så igår ringde en kille och sa att en plats var ledig. Vi stack ner och tittade, och den är helt perfekt!! Ligger på bra plats, det finns lampa precis där och tom trappsteg (till mig som är vig som ett kylskåp när jag ska i och ur en båt haha)
Jättekul!! Nu är det bara att renovera klart och sjösätta! 

Wow vad roligt :)
vet hur svårt det är att kan få en båtplats, men underbart att du känner att den ligger så bra till oxå :)
Hoppas vi får en bild sen när den sjösätts ;)
Så vi får se eran nya fina renoverade båt, samt brygga ;)

#1 ja det tar några veckor, för det är mycket att renovera. Men lovar att lägga in bild sen. =)

#2 - Spännande :)

Ohh, vad skojigt. Det där med att få tag på bra båtplatser har vi också haft problem med förrut när man hade båt. Så jag vet vilket aber det kan vara. Så grattis. Och självklart villl vi se en bild på båten när den är sjösatt och på plats :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jisses, det är bara så skönt när man lyckas med något så där. Liksom bara halkar in på ett bananskal.. :-)

Det går frammåt med båten kan jag meddela. Min man han jobbar på båten varje dag efter jobbet. Han sliter hårt för att vi ska få den i sjön så fort som möjligt. Ja sen är han sån att han inte gör något halvdant utan ordentligt på en gång.
Här kan ni se vår båt, den är inte vacker än, men det kommer =)

Men båten ser inte alls dum ut. Har sett mååånga som ser värre ut. Och som du säger den kommer bli snygg. Den har ju all potensial för att bli det. Sedan måste jag säga att jag tycker om sådana här före och efter bilder med :-)
Audiatur et altera pars

Tack, ja den har fina former båten. Det är ju en kvinna =)
och hon kommer se finfin ut med sin nya klädsel (kapell) och lite smink (färg) hihi

#8 - wooow…
det kommer ju bli jätte fint :)
Jag tror min mamma och pappa har en likadan.. men bara tror ;P
När jag levde med min förra gubbe så hade vi båt. Oj, så skönt det var att ta en tur runt Storsjön varma sommardagar! Det saknar jag verkligen…

#10 - Jag kan bygga en barkbåt till dig :)
Du är ju för go du! :-)

#12 - hehe neeeh försöker bara vara lite snäll ;P

#9 tack! =)
#10 Vad kul att höra att du tyckte om det, för jag är ärligt talat lite skeptisk eller jag lite försiktigt glad inför säsongen. Uppväxt som man är mitt i urskogen, har jag knappt ens varit i en båt på en sjö innan. Nu ska man ut på böljan den blå, sova över vid öar osv.
Jag är inte rädd för att drunkna eller så, men mer orolig över att jag inte ska tycka det är nåt kul 
Låter säkert hur löjligt som helst, för det är ju rena lyxen att ha båt och båtplats så här vid havet.
*14 Kul och kul…. Det är UNDERBART! Vattnet, solen, luften, lugnet, fåglarna, fiskarna, himmlen, friheten, gemenskapen med alltigs oändlighet…. Har jag glömt nåt? 

#15: Tror du fick med det mesta. Harmoni skulle jag vilja ha in. Man blir harmonisk när man är på vattnet. Och hungrig :-)
Audiatur et altera pars