Coca Cola i tangentbordet.
En hel cola burk tippades ut lite snyggt i mitt tangentbord i dag. Lyfte upp det och tänkte det såg inte så farligt ut faktiskt. Så jag tar tagi i bara ena sidan av tangentbordet för att sträcka mig efter en tvättlapp och torka av den. Då rinner det en halv burk cola ut på golvet och jag inser att detta är nog allvarligare än vad jag ville.
Börjar fundera. Kan tangentbordet överleva detta? Ja, kanske men knapparna lär helt klart klibba ihop.
Så på vinst och förlust går jag upp plockar ur batterierna ur tangentbordet och sköljer ur tangentbordet med vatten.
Lägger den med tangenterna neråt på en handduk och låter den torka. Och tänk, jag skriver med den nu. ;-)
En god Nyhet tycker jag att jag slapp köpa ett nytt tangentbord. :-)
Denna historia hade kunnat göras jätte lång. Med förklaringen på hur colan hamnade där den hamnade. Och vad som gjorde att jag torkade upp två utspilda cola burkar samtidigt nere vid datorn. Men jag riktar in mig på enbart det positiva :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

HAHA Åsa vad härligt :)

jag spillde oxå en hel massa cola över mitt tangenbord en gång.. o det överlevde även det :)

Hmm det är ju det jag säger, cola är ett fördärv hahaha
Nej men allvarligt talat, Grattis till att tangentbordet klarade av pärsen hihi

Tackar. Så skönt att det överlevde. Jag har verkligen inte råd med ett nytt tangentbord just nu faktiskt.
Audiatur et altera pars
Vilken tur du hade Åsa. Jag hade blivit "Hispig" OM jag hade spillt ngt överhuvud taget på tangentbordet. Inte alltid det håller har jag hört. Jag är väldigt försiktig med att ha ngt här vid tangentbordet överhuvud taget, även om jag ngn gång har ett glas mjölk eller så. USCH ja det KAN ju bli fel på det mekansika OM man har otur.

Ja jag hade sagolik tur. Det är inte något som hör till vanligheten heller. Så lite chockerande är det :-)
Audiatur et altera pars