Varför jag inte varit här...
Gillestugan är invigd
Okej, den är inte klar. Men nu kan man sitta där i alla fall. Lite finlir är kvar och taket ska det in ett nytt. Men det värsta är över. ;-)
Lite bilder från mitten av rusten. Har inget på böket före innan vi började då den nuvarande hillestugan var ett soprum för grovsopor och försvaring för våran panna och sådant.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Så ett till före kort.
Audiatur et altera pars

Här ser man lite att vi börjat få upp bröstpanel och gipsskivorna över den.
Audiatur et altera pars

Här ser vi även överdelen av baren som jag målat om för att den ska passa in bättre. Men så här såg den ut. Hela baren var vit.
Audiatur et altera pars

Här ser vi min kära sambo i fullt jobb.
Audiatur et altera pars

Så här ser det ut nu. Men det är som sagt var en bra bit kvar än innan vi är helt klar.
Audiatur et altera pars

Och ja vi måster ju inviga baren med :-)
Audiatur et altera pars

Här invigs soffan när den är på plats. Sååå skönt att äntligen kunna sitta där. Och det bästa är att i gillestugan får mina pälsar vara. Det har sambon sagt nej om inne i vardagsrummet. Men i gillestugan är alla djuren välkomna. Förutom hästarna. hihi
Audiatur et altera pars
Oj vad fint det blev = ) Det är kul att fixa och dona. Särkilt att få njuta av det efterråt sen. Roligt at du delade med dig = )

Tackar, det känns verkligen underbart att äntligen ha annat än betong och skit inne i det rummet.
Audiatur et altera pars
# 9 Ja det kan jag tänka mig