Jag har tagit i en orm!
I och för sig så var den död men i alla fall.. :-) En av katterna hade fångat en snok och lämnat den sista metern av den på trappan! Får väl vara glad att dom inte hade släpat in den i hallen.. Men när sambon skulle slänga bort den så tog jag mod till mig och petade lite försiktigt. Sen kände jag lite mer… Huga! Men nu har jag gjort det!
En av mina rädslor fick på kä-ten i går!
Åsa

Du är en tuffing, skulle jag aldrig våga, har ormskräck!!
Fast den var ju död.. :-) Aldrig i livet att jag ens gått i närheten om den fortfarande andades.. Kändes lite…kymigt. Men nu är det gjort!
Vad modig du var… 
Japp! 
#0 Då är det bara en levade kvar att ta i =)
Ormar, dessa underbara reptiler.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Tycker det var ruskigt strongt gjort av dig. Själv får jag stora darren då jag ser ormar. Även om jag försöker uppmuntra barnen att känna på ormar när vi är på mässor och sådant. Och ser till att de får prata med de som är duktiga på reptiler. Allt för att inte föra över min skräck till dem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det känns ju lite löjligt att nästan börja svettas av en död orm som katterna har släpat hem och till och med är lite äten på.. Det finns ju liksom inte en chans att den kan göra något. Ändå kännar man det där obehagliga, lite äckelmagade.. Urk! Varför är det så? Jag vet så väl att det inte är farligt, vare sig dom lever eller inte men ändå…
Kanonbra att du "tränar" dina barn, Åsa! Då är det bara du kvar då.. :-)

#7: Knappast. Jag nöjjer mig med att beundra dig :-)
Audiatur et altera pars
Är inte snokar benlösa ödlor egentligen? ;)
Jag botar ormfobier förresten, så om ngn vill bli kvitt det får dom gärna höra av sig via PM.
Mvh, T
*9 Tack för erbjudandet men jag behåller nog min fobi ett tag till.. Eller det är mer att det är otäckt och lite skämseläckligt över det hela än en fobi. :-)
Benlösa eller inte… Urk!
#9 Du tänker på kopparödlan/kopparorm
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Hualigen, ingen liten snok det där inte.
Audiatur et altera pars
*12 Och jag som var stolt över en snok… *asg*

Ha ha ha!Skruttis..Jag tycker ändå du skall vara stolt över din snok där.Jag har sjäv insektsfobi och jag får panik om något kryper på mig.Hadde jag tagit i en spindel så hadde jag nog vart stolt över mig!
*15 Hade jag tagit i en spindel så hade jag inte suttit här nu… *flin*
Här är min 4-åriga son med våran orm.
Så söt! Ja, sonen alltså… :-) Barn i den ålderm har inga nerver… Men det ära bara bra, finns inget värre tror jag än att vara vuxen och ha rädslor för det som inte är farligt egentligen.
Nja, han är lite reserverad numera. Någon vecka efter bilden togs så gjorde hon (ormen) ett utfall mot honom. Han hade lite för bråttom att ta henne och kom med handen framför hennes huvud så hon reagerade blixt snabbt och högg mot honom som tur va så nådde hon inte ända fram.
Urk! Då förstår jag att han blev lite rädd.. vad är det för sorts orm?

Men det är bra att han ä lite mer reserverad. Man ska vara lite reserverad inför djur. Det får en att tänka först och göra sedan :-)
Audiatur et altera pars
#20 Det är en majsorm, dock inte giftig.
Det är samma son och bild som i #17