Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 903 ggr
[Norum]
0

Skolkamrater!

Jag har hittat en gammal skolkamrat som jag inte har träffat sen -75 kanske! Känner mig så glad för vi hade mycket kul när vi växte upp och jag har verkligen saknat honom. Man skulle alltid vara barn… Tänk att få vara så lycklig igen, så full av liv och ha tillförsikt på framtiden.

Sessan1
0

Finns ju en sait som heter: StayFriends. Har sökt några av mina "gamla skolkompisar" där, men det är svårt. Hittade en där som var släkt med mannen till min klasskompis. Sedan har jag inget hört av henne. Hon har ju familj så hon har väl inte tid så mycket att höra av sig. Hörde för ett tag sedan via msn att hon hade fått barnbarn oxå.

Svårt att hitta sina klassvänner när man inte vet vad dom har för efternamn nu för tiden : (  Har sökt på deras efternamn som dom hade under skoltiden men det har varit svårt.

.

Mezzzanina
0

Vad roligt!

Det är så kul att träffa gamla vänner för de har minnen som man kanske inte själv kommer ihåg.Men oftast när de berättar något så brukar man komma ihåg det!Glad

Hoppas att ni får träffas nu igen!

[Norum]
0

Vi har pratat i telefon… Det är märkligt egentligen, vi har inte setts på må¨nga år och sen pratar vi i munnen på varandra! :-) Ville veta allt som har hänt på alla år. Får väl se om kontakten kommer att hålla men det var skitkul att prata med honom. Vi växte ju upp tillsammans… från det att jag var 8 år.
Jag hittade honom på stay freinds. Men det var inte många som hade registrerat sig..

Sessan1
0

Nä just det, Skruttis jag har märkt det jag oxå att det är INTE många som registrerar sig där på: Stay Friends :(

Kanske många som inte känner till den saiten?

Har varit inloggade där vid  flera tillfällen och olika omgångar och INTE hittat ngn där.

[Norum]
0

*4 Jag kan förstå att man inte registrerar sig på ett sätt.. Hade jag inte hittat honom där hade jag aldrig gjort det själv. Mina klasskamrater vill jag inte ha att göra med, de som var OK har jag faktiskt än i dag kontakt med. De andra kan kvitta faktiskt.. men det finns ju andra klasser som kan vara kul att få en uppdatering på. :-)

helenaroth
0

Jag är registrerad på Stayfriends och har hittat 5 st skolkamrater.

Faxlin
0

Jag är registrerad på stayfriends, men tycker det fungerar dåligt. Och det är så lågt att man inte kan läsa de meddelanden man fått från gamla vänner utan att betala pengar. Så jag håller mig därifrån. Att de som är ansvarig för sidan inte svarar när man tar kontakt med dem om klagomål och ber om hjälp gör inte sidan bättre i mina ögon.

Men jag är glad för din skull att du träffat på en gamal bekant där. Sådant är alltid roligt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sessan1
0

Jag "råkade" se min "otrevliga bror" där för ngt år sedan, så jag gick därifrån genast. Tror iofs inte han hade känt igen mig eftersom jag hade  tagit ett "nicknamn" Men så gjorde jag iaf. Sedan gick jag in dit igen för ngt år sedan, men jag fick aldrig tag på ngn av mina gamla klasskompisar. Undrar OM det är några som känner till den saiten överhuvud taget? Många gör det säkert men inte alla tror jag eftersom jag då inte har hittat mina klasskompisar där.  Iofs gör det inget för jag hade egentligen ingen "riktig" klasskompis på det sättet :( Ingen jag kunde lita på fullt ut tyvärr.

/Sessan1

[Norum]
0

De få klasskamrer jag hade och som jag tyckte om när jag gick i skolan har jag fortfarande kvar kontakten med, 35 år senare. Det ni! :-) Men det kunde vara kul md dom som gick iklasserna över och under… dom undrar jag en del över ibland.

Sessan1
0

Kallar du dig för: Faxlin nu Åsa? Heter ngn av dina illrar så:)??

Sessan1

Faxlin
0

#10: Japp jag var tvungen att byta till ett användarnamn som inte innehöll Å,Ä eller Ö. Så då valde jag att byta ut ÅsaF till Faxlin eftersom det är mitt efternamn :-)

Audiatur et altera pars

Sessan1
0

jaha ok :) Läste nu på en annan "tråd" att du och din dotter hade bytt med varandra? Ja å, ä och ö passar nog inte verkar det som:(   Läste ngnstans för länge sedan att man kanske i framtiden skulle kunna använda sig av å, ä, och ö i mailadresser?  Återstår ju att se den  dagen.

Faxlin
0

Ja den dagen kanske kommer den med. Så får vi men dessa bokstäver i namnet en större möjlighet att vara oss själva :-)

Audiatur et altera pars

[SvenA]
0

Om ni vill ha tag i olika personer och vet födelsedatum så kan man få hjälp vi skattemyndigheten har själv annvänt detta i släktforskningssamanhang så jag vet att det funkar

Faxlin
0

Men ja då ska man komma ihåg födelsedatum med. Det är något jag inte gör tyvärr. Men annars ett smart sätt. Bra tips.

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

Skruttis, vad roligt, hoppas det håller i sig.
Jag har min kompis som jag växte upp med, vi har känt varandra i 18 år. åh är fortfarande väldigt bra vänner.
Så jag hoppas att det kommer att hålla i sig för all evighet. ;D

// Liinda

[Norum]
0

*16 Vet inte det jag… det är mest roligt att komma ikapp lite, kolla läget. :-) Men vi kommer kanske att träffas till sommaren eller så.. skulle vara kul.

LiindaH
0

hihi ah de kanske de är, kan jag svara på den när jag har blivit så stor ?

// Liinda

[Norum]
0

*18 Vad vill du antyda med det????????!Cool

Faxlin
0

*Asg* Där var du finkänslig som en elefant i en porslinsaffär liinda. haha

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

#19 - Att jag fortfarande är en liten fis i rymden *leeeeeeeeeeeer*

#20 - Coolt, dvs väldigt snäll, fin, och extremt lugn ?
Den ska jag komma ihåg ;D hihihi

// Liinda

Faxlin
0

#21: Snäll, fin och extremt lugn. Tror damen måste läsa på lite om elefanter. Ska jag ta en elefant kurs med dig :-)

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

haha Nej då de behövs inte ; ) hihi.
Dom jaag har sett är så ; )

// Liinda