Blev problem med flaggan, så jag får väl se ut som jag känner mig.. :-(
Men i och för sig, då vet ju alla vem jag är… Nåja, säg den lycka som varar?

Vad vart det för problem med flaggan???
Jag tycker din alv (älva) är jätte gullig =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag tycker också att älvan är underbart söt. Och så vet man att det är du :-)
Jag hör nog till dem som ser på avataren vilka de är och när folk byter har jag världens problem :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
*3 Om jag säger som så… Dina problem med mig är över! 
*2 Alla förstår inte detta med Republiken Jämtland, flaggan och det faktum att vi har en egen regering. Kan bli lite provokativt… (stavas det så?)

Har Jämtland en egen regering? *förvirrad*
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#4: Skönt för mig. Men samtidigt, varför ska du inte få ha en flagga om du vill? Var det någon som klagade? Eller vad var felet?
Audiatur et altera pars
Nja… Flaggor kan ställa till mer än vad man tror. Inget allvarligt men onödigt… Fort gjort att byta, inga problem. 

jag tycker din alv är jätte söööt ; ) .
// Liinda
*9 Självporträtt…. 

#10 - Det är det va ;). men eftersom du då är så söt så måste det finnas 20 mycket fina på mig oxå ;) *ler*
// Liinda
Kan leta upp ett troll till om du vill… Har många, tror jag.

troll… jo dom är nog mest lika mig : )
// Liinda

Jag trodde du tyckte om mig :'(
// Liinda

#15: Meehh, jag tycker om dig. Så det så. Men jag bara älskar troll med. Visste du inte det? Därför min gubbe kallar mig för sin knasluva eller mitt lilla troll :-)
Audiatur et altera pars
Jamtland, jamtland jämt å städut
Tummen upp för republiken
*18 JAAA! Anar jag en surjämte till??
Här har du en till halvsuris. Far min är från jämtland.
Farfar var riksspeleman han, n Karl Ersa från Husås, och bror hans är ju n Harald fpå Hucksjöåsen, han med Fjärilsmuseet.
Mvh, T
*20 Huskut värre de hänne! ! Je bli allti litt meir trånsjuk ette Jamtland när je trääf nagen som begrip va ma seg! :-)
Svensk översättning: Gud, vad kul! Jag får alltid hemlängtan till Jämtland när jag träffar någon som förstår vad man säger. (ungefär)

Skruttis, varför har ni ett eget språk ?
Vart ligger Jämtland ? *skämms*
// Liinda

hhaa, jag är inte jämte men jag förstår vad de säger.
Audiatur et altera pars
*22 Jämskan består av ett antal olika dialekter men jag tror faktiskt att det räknas som ett språk. Ungefär som samiskan… När jag pratar den riktiga bredjämskan är det inte många utanför länet som förstår vad man säger. :-) Så när jag flyttade till småland fick jag faktiskt lära mig det svenska språket! En del ord visste jag inte vad det heter på svenska, kändes lite märkligt men sambon hjälpte mig när jag körde fast. Än i dag (9 år senare) kan jag tappa ordet på svenska.. Pinsamt men så är det, oftast är det en beskrivande känsla eller ord. Vi kan ha ett ord på jämska som när jag ska beskriva det på svenska blir en lång harang.
Jämtland ligger precis mitt i Sverige.. Östersund, Åre, Härjedalen och Vemdalen mm ligger i Jämtland.

Mitt i Sverige, hallå, det där är lååångt upp
// Liinda
*25 Visst är det långt upp! Men det är lika långt igen till längst upp.. :-) Det ligger faktiskt mitt i Sverige, det är ett avlångt land.
Det är några mil från Ö-sund som skylten om Mitt i Sverige står…

Nej Nej Nej…
Förstör inte min geografi i huvudet nu ;P
*måste åka till Jämtland och lyssna*
// Liinda
Ska du lyssna på dialekten? Ske se om jag hittar nån bra länk till dig.. :-)
Dialektprov från Jämtland. Jag är född i Ragunda kommun men lyssna gärna på alla 3. detär olika dialekter i varje socken.. :-) Men det knastrar ordentligt så lyssna noga.. :-)

Mohahahahahaha.
*flåt*
// Liinda
Det du! :-)

*hhiihihihih*
kan inte låta bli att skratta.
// Liinda
Kul att du är lättroad… 

Är jag för det mesta.
Inte meningen att trycka ner ditt lilla land.
Ganska coolt egentligen ;D
// Liinda
#19 Nej inte riktigt, men Härjedaling så jag tillhör republiken iaf. Och presidenten är ju "vår" man
Jag har en vit pudel, honom brukar jag sätta upp en blå och grön snodd i luggen på så han ser ut som republikens flagga. Ingen här nere där jag bor nu fattar nåt
*36 Läckert med jycken! Jag har flaggan på huset och på bilen men många tror jag är från Israel!
Visst är Evert vår man! Han är den bästa president vi har haft sen Moltas. Älskar att lyssna på presidenten från balkongen på Yran. Ska åka upp nästa år och lyssna.. Längtar redan!
Kanske vi träffas där?
*35 trycka ner mitt lilla land?? Det går inte! Det är tvärtom:Bort med storsvensken!

jag trycker inte ner
// Liinda
*39 vet väl det! Bara retas lite…. 
#38 Glöm inte Sundsvallarn´ 
*41 *asg*

Skruttis - hihihi jag tror inte jag hade överlevt där uppe ; ) .
Skulle nog bara säga VAA ?? eller skratta ;O
// Liinda
Då skulle du höra riktig bred dialekt från byarna.. Ett helt annat språk, faktiskt. Stolt över att ha ett "eget" språk! haha
Kunde inte låta bli
alla måste få se att det är allvar med republiken
Snacka om att jag får hemlängtan! :-)
Tack för länken… Lustigt men dom spelar Allan Edvall på radion just nu och han är ju jämte!