Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 729 ggr
Faxlin
0

Tänkvärt

En son och hans pappa är ute och vandrar i bergen. Plötsligt ramlar pojken och slår sig. Aaaaaaaajjjj!!! ropar han. Till sin stora förvåning hör han sin egen röst upprepa Aaaaaaaajjjj!!! Nyfiket ropar han: Vem är du? Omedelbart får han svaret: Vem är du? Uppretad över svaret ropar han: Fegis! Han får svaret direkt: Fegis! Han tittar på sin pappa och frågar: Vad är det som händer?  Pappan ler och svarar: Min son, lyssna här. Och sen ropar han till berget: Jag beundrar dig! Berget svarar direkt: Jag beundrar dig! Återigen ropar mannen: Du är en mästare! Rösten svarar: Du är en mästare!

Sonen är förvånad, men fattar inte riktigt vad som händer. Sedan förklarar pappan: Man kallar detta för eko, men i själva verket är det livet. Du får tillbaka allting du säger och gör. Vårt liv är helt enkelt en återspegling av våra handlingar. Om du vill ha mer kärlek i världen, skapa då mer kärlek i ditt hjärta. Denna relation gäller för allt i livet, i alla aspekter av livet. Livet kommer att ge dig tillbaka allt det du givit det.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linn
0

Det där var en annorlunda version om vad eko är, men en väldigt bra sådan! Glad

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

LiindaH
0

haha aaah håller med : )

// Liinda

Faxlin
0

Ja men visst ligger det något i det här.

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

haha ah

// Liinda

[Niike]
0

Oj, denna var verkligen bra! Tack för den Åsa!

Faxlin
0

Skojigt att du tycker om den Niike.

Audiatur et altera pars