Katter kan också !
Katter hittade vapen i skogen
**Bamse och Stelf nosade upp en vapengömma vid ett bostadsområde i Karlstad. - Hittills har de bara hittat kantareller, säger husse.
**
Tonie Klingström var ute och gick med sina två katter i ett skogsområde i Karlstad när upptäckten gjordes.
- En av katterna vek av till vänster och började nosa på något. Jag trodde det var en sits till en fåtölj, men det var ett vapenfodral, säger han till metro.se.
Ett till vapenfodral hittades alldeles i närheten. Båda innehöll rostiga jaktvapen.
Polisen tror att vapnen legat där åtminstone över sommaren. Rosten har gjort att det inte går att läsa vapennumren. Om de använts vid något brott eller bara kastats bort vet man inte.
Tonie brukar gå ut med katterna i sele, men de har inte tränats för att spåra någonting, berättar han.
Kommer polisen låna katterna för framtida spåruppdrag nu?
- Nej, det tror jag inte. Det enda de har hittat tidigare är lite kantareller.
Detta är ett bevis på att våra 4:benta kattvänner också kan bara dom vill, och inte bara hundar.
// Liinda

Underbart. Men stackars ägare att ramla över en massa vapen så där. men skönt att vapnen nu är i säkra händer.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja absolut, bra att det var en god människa som gjorde det rätta.
Bara glad att inga barn eller nån galning hittat dom.
// Liinda

Hualigen, tänk om några ungar hittat det. Inte ens säkert att de fattat att det var riktiga vapen liksom. Tänk hur sådant kan sluta.
Audiatur et altera pars

Mmm .
Riktigt idiotiskt att lägga vapen så där.
Men mer beröm till katten : )
// Liinda

Ja riktigt duktiga missar.
Audiatur et altera pars
Åh, duktigt =) Klart katter kan! Frågan är om dom vill.. Hehe;)

Sånna duktiga katter! Lite förvånad blev jag allt! Väldigt tur att det var en sådan man som hittade dem och inte barn som ni sa. Vill inte ens tänka på hur det hade kunnat sluta!