I Fokus
Grabbarna bakom i fokus har verkligen lagt ner ett jättearbete för att vi som läser med skärmläsare verkligen ska kunna vara med på I Fokus på lika villkor som alla andra och för detta arbete vill jag ge dem 10 000 röga rosor det är verkligen en GOD MYHET la alla andra ner lika mycket på tillgängligheten som de har skulle det vara en fröjd att vara ute på nätet

Det är helt suveränt tycker jag att iFokus har fått en sådan uppsvingning då det gäller tillgänglighet för de som använder skärmläsare ska kunna använda sajterna på samma förutsättningar som de utan.
Håller med i rosorna till dem. Är visserligen inte så hemma på datorer, men misstänker att de fått tänka till en del innan de fick det bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
De laddade hem ett program bara för att få till det så de gör verkligen allt för att vi ska kunna vara med här på lika villkor

Sven underbart att läsa och höra.
Måste ju kännas hur bra som helst.
// Liinda

skönt att höra att det finns ett ställe som verkligen värnar om att ni ska kunna delta som alla andra. ännu roligare att veta att det är just iFokus som är det stället.

#3: Men det var verkligen en bra nyhet. Det bevisar bara att de verkligen gör allt de kan för att det ska bli bra.
Man blir stolt över att vara värd på ett ställe där de bryr sig så mycket om medlemmarna.
Audiatur et altera pars
Nu är det bara alla som fotfarande envisas med att skriva en massa förkortningar och konstiga tecken i massor i inläggen som tar bort en del av glädjen på i fokus

Jag försöker låta bli att göra tecken för smileys men det är inte alltid jag kommer ihåg det. Men jag försöker i alla fall 

SvenA det är inte alltid så lätt för alla att ändra sitt sätt att skriva.
Jag är en av dom. Men jag FÖRSÖKER verkligen.
Innan så brukade jag skriva en massa punkter och hålla på.
Men det har jag slutat med.
Sen mitt sätt att göra smillisar på är något jag har gjort sen jag började sitta vid datorn, så det är inte så lätt att bara ändra det.
+ att min webbläsare hemma på min dator är så otroligt seg på att ladda upp smiley rutan så jag brukar tröttna.
Jag menar, jag tycker det är jätte jobbigt när folk skriver en massa konstiga ord. Långa och alldeles för invecklade.
Men inte klagar jag på det.
// Liinda

Men Sven, nog tycker jag mig ha märkt en stor förändring vad det gäller användandet av förkortningar och massor med tecken. Ser det inte alls lika mycket nu.
Audiatur et altera pars
På kanin.ifokus brukar vi gå in och redigera inlägg med flera punkter, utropstecken, frågetecken eller liknande i, och ta bort dom. Just på grund av att det ska underlätta för synskadade.
Det kan vara jobbigt att ändra sitt skrivsätt. Jag brukar skriva "slappare" på msn, där jag använder mycket konstiga smilisar och förkortningar. Är inte så noga med stavningen.
Försöker tänka på att ändra mig när jag kommer in på iFokus men det kan vara så lätt att glömma ibland.
Det är klart att det blivit bättre men det finns vissa som menar att man ska fortsätta att använda massa konstigheter och jag har inte kritiserat någon enskild person
Jag vet att ingen är felfri heller inte ens jag

Ja du menar så.
Jag tycker att man ska försöka underlätta för alla.
Det är inte mer än rätt faktiskt.
// Liinda