Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettljus-i-mörkret
Läst 825 ggr
David
0

Rosa bandet

Måste väl bidra med en god nyhet idag. Jag har en liten insamling via mitt företag där mina kunder får skänka en slant till Rosa Bandet, och idag kom det in en donation på 15.000 kronor som ska dit under galan! Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Faxlin
0

Häftigt. Det var en fin donation. Klart bra nyhet.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

David
0

Få se om jag kommer upp i det belopp jag vill. Beror lite på hur frikostiga mina kunder är! Flört

// David

LiindaH
0

När ska du samla pengar till fattiga Liinda i Älvkarleö då? ;P

Men helt underbart att du får in pengar helt klart :)

// Liinda

Linn
0

Ooh! Frikostiga kunder är bra!Flört

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

David
0

Tja, pengarna kommer ju inte in på mitt konto, utan till Cancerfonden, men i mitt företags insamlingsnamn, så på Rosabandet-galan redovisas det hur mycket varje insamlande företag fått ihop. Fast bara i en liten kort text som rullar runt… Men det känns kul att hjälpa till. För tjejer/kvinnor är det bästa jag vet! Skäms

// David

LiindaH
0

Jag älskar att du skänker pengar till Cancerfonden det ska du veta.

Önskar bara att dom kunde komma på ett botmedel nu.

Aww då ska jag grina och titta :D

// Liinda

David
0

Vi ska utrota cancer har jag bestämt! Och med forskning så kommer man kunna göra det. Men forskningen är ju inte gratis, så… alla små bäckar blir till en stor å. Det är därför jag utmanat mina kunder om att skänka pengar till "min" Rosa-bandet-insamling. Precis som Rix FM har sin osv osv…

// David

LiindaH
0

Ja verkligen.
Jag önksar dom kunde hitta ett nu.

// Liinda

David
0

Det går fortare än vad man tror!! Titta bara på TBC.

Är faktiskt med i en slags forskning, fast inte fysiskt jag själv, men delar av mig.. *hmm, låter skumt*. Nä, men när jag var liten var jag drabbad, och för ett halvår sedan så fick jag ett brev från Umeå Universitet som ville ta del av min journal och det material som sparades efter operationen för forskning.

// David

LiindaH
0

Otusan. Hoppas den hjälpte.

// Liinda

David
0

Forskningen? Det kommer väl ta sin tid, men jag är frisk, och är glad att det som hände mig för typ 18 år sedan kan hjälpa forskarna idag att hitta botemedel. Glad

// David

LiindaH
0

Ah att den hjälpte den forskningen.
jag hänger inte ens med vad jag själv skriver haha

// Liinda

Keso
0

Min vän Malin som har cancer bloggar åt Cancerfonden för andra året i rad under oktober månad. Jag läser och gråter och hoppas att dessa små bidrag som vi vanliga kan komma med kan vara till någon hjälp för forskningen.

Se hennes blogg och insamling på

http://www.cancerfonden.se/templates/extensionwide____1669.aspx?involvementid=1207

David
0

Jag hoppas att galan den… hmm, när är den, i slutet på oktober i allafall, slår alla rekord. Är inte så mycket för insamlingar och sånt, men just den här insamlingen står mig otroligt varmt om hjärtat.

// David

LiindaH
0

jag hoppas också att det kommer gå bra denna gång.
jag har aldrig sett en sådan gala, men detta år känner jag att jag måste titta, åh tårar kommer det att bli så det heter duga.

men det är väl bra att dom har såna här galor.

// Liinda

David
0

Är osäker om det blev 50 eller 80 miljoner förra året. Men i år ska vi slå det! Glad

// David

LiindaH
0

Shit !
Åh inget botmedel än.,
dom lär ha stora firma fester dom jäklarna.

// Liinda

David
0

Men det går framåt. Vaccinet för livmoderhalscancer är ju rätt nytt, och tack vare forskningen…

// David

LiindaH
0

jasså?
Har jag inte märkt.

Nej nu vart denna tråd för mycket för mig.

Bye Bye

// Liinda