Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettljus-i-mörkret
Läst 4060 ggr
[Norum]
0

Jag är kär i Toby!

Jag har åkt på tv-reklamen! Skäms  Fast jag handlade från Cellbes istället, då kan man ju alltid skicka tillbaka grejerna om man vill det. MEN… Jag blev kär! Jag har köpt Tobi ångmaskin, en sån som man ångar kläderna släta och fina med i stället för ett strykjärn. Vilken superpryl! Kommer nog att sova med den i natt… Cool  Tog till och med fram juldukarna, svåra saker med linnematrial.. Som nya! Underbara saker hände med tyget, gardinerna hänger på plats, skrynkliga och bedrövliga.. Fram med Tobi och vips! Inte ett veck! Jag är helt lyrisk.. Och kär!  Skäms

Faxlin
0

Jag har länge sneglat på en sådan. Men har inte riktigt trott på dem. Skoj att höra att du blivit så nöjd med din.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Norum]
0

Ja, jag blev helt förstummad. Är ju reumatiker så ett strykjärn och gardiner till 3 fönster tar knäcken på mig. Men nu… HA! Säger bara: PYTTSAN! *S*

Lite nyfiken på H2O moppen nu.. Skäms  Mycket vill ha mer! :-)

Faxlin
0

haha då ser vi fram emot en recesion av moppen sedan :-)

Audiatur et altera pars

[Norum]
0

Åja, vi kan väl dela på nöjena? Jag recenserar Tobi och du köper moppen och delar med dig av den.. *S*

Faxlin
0

hmm, ja det kan vara något att fundera på. Men jag vet ju inte ens om jag har reflekterat över moppen. Måste kika på vad det är först :-)

Audiatur et altera pars

[Norum]
0

Kollade runt lite på det där med moppen.. Den på tv-shop verkar ju bättre faktiskt. Visst, den ser ut som en dammsugare som man måste släpa på men munstycket var ju betydligt smartare. Dessutom följde det med en sån som man rengör ugn, grillgaller mm med. OCH nåt för fönstertvätt! HUR enkelt skulle inte det vara?! Jag har bytt gardiner och dukar i 2 dagar nu och ångat alltsammans, jag är förvisso stel i kroppen och väldigt svullen men jag har absolut inte lika ont som jag brukar ha när jag har strykit gardiner till 4-5 fönster. Hurra!! Så därför blir jag ju nyfiken på allt annat med ånga i sig.. :-)

Faxlin
0

haha, okej har du hittat någon länk där man ser denna mopp? Jag brukar inte titta så mycket på tv-shop längre. Mest träningsmaskiner som ska göra en pinnsmal utan att man gör något annat än använder den 5 minuter om dan.

Audiatur et altera pars

[Norum]
0

Här hittar du den.. Min svägerska har tydligen köpt denna och hon är supernöjd. Tror jag ska investera när när nästa löning kommer.. Blir SÅ sugen! :-)

Linn
0

mamma har någon sån där ångmaskin till fönster och möbler. den funkar väl men hon tycker inte att den är jätte bra, i alla fall inte till möbler. har för mig att den funkade fint till fönstrena dock.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

[Norum]
0

jag ska få låna en ångmaskin! En som ska fungera till golv, fönster och sen en ångsprutmoj till grillgaller, ugnen, badrum och sånt. Ska bli spännande! Åker nog i morgon och hämtar den.. Kul!
Ni kan kika här så ser ni vad jag menar..

LiindaH
0

#10 - Sen kommer du till mig och fixar

// Liinda

[Norum]
0

*11 Ska fundera på det.. tänk.. tänk.. fundrar… hm…
Nej, det blir nog inte så! *S*

LiindaH
0

#12 - Men, så du menar att jag måste fixa det själv?
Snyft

// Liinda

[Norum]
0

*13 Eh.. japp! Flört

LiindaH
0

Men . Du måste komma hitt och visa mig hur man gör

// Liinda

[Norum]
0

Du kan komma hit där maskinen finns.. Långt att åka, sladden räcker inte! :-)

LiindaH
0

Men jag har oxå uttag ; )

// Liinda

[Norum]
0

Oj oj oj, vad kärleken flödar idag! Glad
Köpte en H2O Mopp till mig själv i julklapp som jag inte kunde låta bli att pröva. Skäms  För första gången i mitt liv önskar jag att jag hade fler golv! Förvånad  Köpte den dyrare varianten på twins, provade den andra först som en kompis har köpt men blev inte jätteimponerad av den. Men nu… Tror jag gråter en skvätt. Gråter  Eftersom jag är reumatiker har jag ju vissa krav och förutsättningar.. Knappen för att få igång ångan hålls inne automatiskt, jag behöver inte hålla den hela tiden. Det blir visst lite blött men det är mer som fukt så det torkar supersnabbt. Tyst. Lätt att dra, både fram och tillbaka. Köpte även till de blå tussar som behövs för att kunna använda den på trägolv. Älskar mina maskiner!!

Faxlin
0

Låter som en riktigt bra julklapp till sig själv det där. Fast den maskinen är nog inte uppfunnen som får mig att tycka om städningen.

Audiatur et altera pars

David
0

Finns ju en dammsugare som är som en robot och sköter sig själv. Den skulle jag vilja ha. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[Norum]
0

*19 Tycka om och tycka om.. Det blev fasligt mycket enklare! :-)

*20  Sambon säger att det är en sån han har skaffat sig! Men den diskar och lagar mat också… Förvånad

David
0

Kan du fråga din sambo vad det är för märke, för sen sådan är jag också intresserad av! Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[Norum]
0

*22 Den är importerad från ett annat län.. haha
Dyr fraktkostnad. Cool

Keso
0

Å vad kul at få lite reccensioner på Toby och H2O mopp, jag har nog tillbringata flera timmar framför TV reklamen av dem och suktat. Jag ska nog göra slag i saken nuTungan ute

Faxlin
0

Keso håller med dig om att sådan här recensioner från folk som verkligen har testat dem hemma är suveräna att få.

Audiatur et altera pars

[Norum]
0

Älskar mina maskiner! Sen är det naturligtvis en viss teknik som man måste lära sig men.. Ångmojen för kläder kan vara lite trixig men jag börjar få grepp om det hela nu. :-) Är ju så van med strykjärnet så det känns lite avigt med det nya. Men jag skulle aldrig byta bort den! Moppen var suverän! Var lite trög på trägolvet men återigen.. teknik. Idag ska jag ta toan och sovrumsgolvet… Undrar om man kan ta den nere i källaren? haha
Golvena nästan blänker och det ser verkligen rent ut. Det som är lite synd är ju att det inte luktar rent.. Ånga doftar ju inte direkt som Ajax. Men man kan ju dutta lite på golven om man vill det, huvudsaken är ju att man inte har något medel i vattentanken. :-)
Så jag kan med gott samvete och ärligt hjärta varmt rekomendera dessa två maskiner! :-)

Linn
0

Skruttis, du kan ju hälla upp ett litet glas med ajax och låta det stå i rummet så luktar det rent i alla fall Flört

Linn

[Norum]
0

*27 Jag duttar lite på golvet som får arbeta under moppen.. :-) Det gör juinget att det är rengöringsmedel på själva moppduken. Har precis gjort badrummet.. Lätt som en plätt! :-)

Linn
0

Jag satt framför tvn en stund förut och då råkade den visas på tc-shoppen. Har sett den många gånger förut men den verkar riktigt bra faktiskt. (Tobin alltså)

Linn

[Norum]
0

Tobin är helt OK! :-)  Lite trixig men det är ju allt nytt.. Tänk bara på dessa förgrömmade juldukar i lin.. Skrikandes

Linn
0

Tycker att det verkar bra smidigt till ex gardiner. Tvätta, hänga upp, ta ett varv med tobin och sedan klart!

Linn

[Norum]
0

*31 Där är den kanon.. :-) Tyget blir helt annorlunda, känns nästan nytt.