Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettdagens-solstråle
Läst 599 ggr
Keso
0

Äntligen hemma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min dotter har varit ute på en 3 veckors segling med sin skola. På väg in i Biscayabukten fastanade ett drivande nät i deras propeller och ett rikigt oväder tornade upp sig. De bestämde sig för att gå för segel in till Franska kusten, men pga av att vädret antog orkanstyrkor och de höll på att driva in i en sandbank fick de tillkalla sjöräddningen. Sjöräddningen från den Engelsk kanalön Guernsey kom och räddade dem, skönt att det löste sig så bra tyckte mamma som satt hemma och läste den dagliga loggen.

Igår kom dottern hem efter 3 veckor på sjön och på vägen hem från Arlanda serverade hon sin mor sanningen om ovädret. Deras kapten hade berättat när de hade krissamtal att det finns människor som jobbar på sjön i hel sitt liv och slipper uppleva en storm som denna. Min dotter tackade lärarna för att de inte sagt hela sanningen i loggarna, hon visste att hon inte fått fullfölja seglingen för mig i så fallObestämd

Glädjen att ha henne hemma igen är stor, nästa år ska de segla i 5 veckor… hu vilka veckor det kommer att bli för en "hispig" mor.

Linn
0

Vad skönt att allt gick så pass bra som det gjorde då, att det inte blev värre menar jag. Förstår att det är riktigt skönt för dig att ha din dotter hemma igen Glad

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

[Niike]
0

Oj vad roligt att ge sig ut och segla sådär!
Förstår att du var orolig.. Och att det är skönt att ha henne hemma =)

Faxlin
0

Usch vad hemskt. Kan tänka mig att det blir jobbiga fem veckor nästa år.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
0

Oj Oj !
Vilken underbar tur att det gick bra :)

5 veckor på sjön, jag blir båtsjuk redan nu.

// Liinda

Keso
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 ha ha samma här klarar inte ens ålandsfärjan om det råkar på att gunga lite, från oss tar den 2,5 timme och på den tiden hinner man bli rikigt illamående, kan väl påstå att dottern inte ärv mammas sjöben iafTungan ute

Dottern var en av fem (av totalt 40 pers ombord) som inte spydde under stormenGlad

Faxlin
0

#5: Men jag tänker på vilken underbar livserfarenhet hon har fått genom detta. Måste vara helt fantastiskt. Fotade hon något? Kan du inte visa lite bilder från resan isådana fall. Självklart inte med en massa folk men ja det måste vara en ruskigt fin natur upplevelse liksom.

Audiatur et altera pars

Keso
0

Hon tog ju sin dator med alla bilder och flög till farmor och farfar redan tredje dagen hemma *morr* sån längtan efter mamma hade honGlad Men fler bilder kommer. Detta är utanför portugal ett gäng delfiner simamde bredvid fören ett tag. Tre gånger under resan såg de val, inte utan att man blir lite avundsjukTungan ute

LiindaH
0

INTE avvis INTE avvis…

Vill också..

Kan inte dottra din skriva om sin upplevelse så vi får höra :)

// Liinda

Linn
0

Håller med din Linda, INTE avis! Vi får helt enkelt titta åt ett annat håll.. :P

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Faxlin
0

#7: Vilken underbar bild. Och jag är AVIS :-)

Audiatur et altera pars