Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettbildbanken
Läst 985 ggr
AndreasS
0

Jag är så glad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här om dagen så lekte jag lite med min kusins digitala systemkamera som jag fått låna. Kameran är en Nikon D70 med Speedlight SB-800 blixt och annat lullull. Jag tog en massa kort på våran lilla valp som nu hunnit blivit 14 veckor. Denna bild är en av 3 bra bilder som jag lyckades fånga. Är helt novis på systemkameror. Och LiindaH inte ser hon så farlig ut heller?

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Faxlin
0

Ohh, hon ser inte farlig ut. Hon är bara så där ljuvligt underbar att man smälter. Du blir inte för ledsen om jag kommer och stjälar henne av dig va?
Sedan har jag varit duktig nu och dregglat ner hela mitt tangentbord, så nu åker jag väl på att skaffa nytt sådant med. Men det är hon värd. Sååååå söt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AndreasS
0

#1 Stjäla henne från mig? Ha ha ha ha, låt mig små le. Henne föräldrar och ena systern bor dörr i dörr med oss så lycka till. Vi är 3 familjer höst upp i våran trappuppgång och alla är vi rottisägare så du är såååå välkommen att försöka stjäla henne. Tungan ute Hur mår musen från min sambo Pimu då? Hoppas den har det bra hemma hos dig och att den uppför sig.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[Niike]
0

Så otroligt supersöt! :D
Visa gärna dom andra bilderna också.

AndreasS
0

Här är en till.

AndreasS
0

Ännu en

[Niike]
0

Riktigt vacker!

Anders 50
0

Fina bilder !

Att få till bra bilder på hundar är inte det lättaste.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AndreasS
0

#7 Nej det är ingen lek direkt och fota varken hundar, katter eller mössen som vi har. Tackar vet jag mina reptiler som håller sig stilla.

Linn
0

Mössen är ju riktigt spännande att försöka fota. Det är ju i princip omöjligt.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

AndreasS
0

#9 Har försökt med min sambo Pimus möss och det är inte riktigt lätt. För de små liven vill ju inte vara still.

Linn
0

Nej. de har en tendens att total vägra sitta still när man vill fota dem!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Faxlin
0

#3: Men åhh, då har jag många vovvar att stjäla då :-)

Musarna från Pimu mår bra. Det var faktiskt tre stycken kan jag skvallra. Två honor och en hane. De sköter sig riktigt bra och Andreas (sonen min) som fick dem är överlycklig. Dock har hanen gett mig funderingar här hemma. Kan musar bli kär? Och är de då trogna den de blir kär i? Svaret känns som ett logiskt nej. Men hanen från Pimu visar upp en annan sida här hemma.

Audiatur et altera pars

AndreasS
0

#12 Tror inte grannarna skulle bli så glada då.

Hurvida möss kan bli kära kan jag inte ge dig något svar på tyvärr utan överlåter med varm hand frågan till musfolket som säkert kan ge dig ett svar på den frågan. Det jag vet om möss är det lilla jag behöver veta när jag utfodrar mina reptiler. (dock inte med Pimus möss)

Faxlin
0

#13: haha, ja jag misstänker att musfolket vet svaret. Ska se om jag törs ge mig in och fråga där :-) Men du kan hälsa Pimu att de är underbara i alla fall ;-)

Audiatur et altera pars

AndreasS
0

#14 Musfolket är så snälla så snälla.

Ska hälsa Pimu det.

Faxlin
0

#15: Ja jag vet det. De har verkligen svarat på alla mina dumma frågor som jag ställde innan jag fick hem mössen.

Audiatur et altera pars

AndreasS
0

#16 Finns inga dumma frågor, alla är vi nöbörjare på nått någon gång. Skrattande

Faxlin
0

#17: haha, klart det finns dumma frågor. Men de är gulliga och svarar på dem i alla fall. Och visst har du rätt i att alla är nybörjare någon gång. Är så glad att Pimu och Vattendal ville sälja möss till mig trotts att jag är nybörjare.

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

Andreas jag är ledsen men jag tycker hon ser mordisk ut i blicken Oskyldig

// Liinda

Faxlin
0

haha, du är dum Liinda. det är bara för att du är så rädd för dem så läser du in en massa som inte finns där. Hon är ju gudomligt söt, och inte ett dugg mordisk heller.

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

MOrdisk

// Liinda

AndreasS
0

Hon är världens snällaste hund. Jag vet att hon inte skulle göra någon illa.

LiindaH
0

Pfft, jag vet att dom förökar sig mer och mer för att försöka ta över världen !

// Liinda

AndreasS
0

Hahaha, nej då det där har du fått om bakfoten.

LiindaH
0

Absolut INTE

// Liinda

Anders 50
0

Då är jag mer rädd för en liten tax eller nån annan liten bjäbbis. De kan vara ena lömska rackare !

David
0

Andreas. Kom hit med kameran så ska du få ta riktigt kort. På katter! Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Anders 50
0

Precis !

Faxlin
0

Ja hualigen, en tax. Det är hemska hundar det.

Audiatur et altera pars

David
0

Andreas! Här får du ett tips direkt på en skönhet. Åk hem till Åsa och leta upp hennes katt, ta en massa bilder på den, och så råkar du stoppa ner katten i din kameraväska, så möts vi och utväxlar gods på vägen. Flört

// David

LiindaH
0

#28 - Rynkar på näsan

// Liinda

AndreasS
0

#27 Katter har jag här hemma så inte behöver jag komma hem till dig för att fota katter inte Tungan ute

#29 Håller med dig, små ettriga saker…

#30 Vad är du villig att betala?

Bilden är på våran prinsessa som är gammelkatten här hemma.

David
0

Ja, för den kissen… svårt att säga summa, vad har du för pris? Tungan ute

// David

AndreasS
0

#33 Vill ju gärna se vad det är för att kunna säga ett pris.

David
0

Vet inte om Åsa har någon bild på henne… :). Du ska alltså kidnappa katten åt mig! Glad. Fast hon är rätt liten, så hon ryms nog i en liten väska.

Jättefin katt du har hemma hos dig! Sådana bilder vill vi se mer av.

// David

Faxlin
0

Men men, inte kidnappa Åsas katt.

Här ligger lilla Cera och spanar på illrarna och funderar på om hon ska hoppa över och busa med dem, eller bara busa med dem genom gallret :-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

De blev att busa med dem genom gallret som hon beslutade sig för. ;-)

Audiatur et altera pars

David
0

Bedårande söt liten sak! Kan ju tillägga att fåtöljen måste vara en barnfåtölj, för hon är inte riktigt så stor… Flört

// David

Faxlin
0

haha, ja det är hennes egan barnfotölj. Hon har ju den stående i köket. Missade du den när du var här david?

Audiatur et altera pars

David
0

Ja. Den missade jag helt. Vilken lyx hon har, egen fåtölj och allt…

// David

Faxlin
0

#40: Klart hon ska ha egen fåtölj :-)

Audiatur et altera pars