Inte god nyhet
Från och med idag måndagen den 17 november är jag uppsagd från jobbet. Pga arbetsbrist som det så fint heter. Men det är av en helt annan anledning, dom ville inte ha den rena svenska husmanskosten som jag vart anställd för att tillaga. Varför då anställa en kock som kan laga svensk husmanskost när man ändå inte vill ha det så…
Kan nämnas att jag har ett nytt jobb på gång.
Allt på samma dag, uppsagd från jobbet, min avlidne far skulle ha fyllt 58 år idag och kommer besöka hans grav senare ikväll och lägga en krans och tända ett ljus. Ett ljs brinner redan här hemma vid hans foto.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Jaha ja, det var ju ett lite annorlunda sätt… Som du sa, varför anställa dig då om de inte ville ha den maten du är bra på att laga? Skumt..
Men riktigt kul att du har ett annat jobb på gång! 
Ja, visst är det märkligt.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Oja.
Vad är nästa ställe för något då?
Det är ett ställe som inriktar sig på medelhavsmat.
Otroligt synd. Men skönt att du ändå har något nytt på gång.
Du är inte medlem i facket, för om det är arbetsbrist kan man ju alltid "jäklas" lite med att de inte får anställda någon ny under visst antal månader. 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Ja det var en snabb visit i det köket !
Om du vore med i facket, vore det svårare att få jobb då ? eller vill dom bara ha folk som de kan sparka när de vill ? Funkar det så i den branschen ?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Egentligen får dom inte fråga om du är med i facket när de anställer dig! :).
När jag var anställd, och arbetare, så var jag arbetsplatsombud för HTF, nuvarande Unionen, och jäklar vilka bråk det var ibland. Vissa arbetsgivare försöker med allt möjligt för att kunna styra och ställa som de själva vill.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Är medlem i facket men dock inte HRF - Hotell och restaurang utan i kommunal så någon ide om att jäklas finns inte.
Att vara medlem i facket spelar ingen roll när man söker jobb, det var så förr men inte längre. Jag tror att dom är ute efter billig arbetskraft dvs sånna som dom kan få bidrag för. Det finns vad jag vet 2 krogar här som håller på så med att ta in folk på provanställning för att 1-2 månader senare säga upp dom. Dessa 2 ställen har jag ratat totalt vilket också min handläggare på AF vet om och även HRF men inget görs.

Vad dåligt av dem. dessa krogar skulle bojkottas tycker jag.
Skönt dock att höra att du har ett nytt jobb på G. Håller tummarna för dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars