Snön faller och vi med den...
… Så går en av Ulf Lundells texter och snön har fallit på morgonen och förmiddagen här i Västerås. Det kom inte få mycket med ett par decimeter kom och la sig dom ett duntäcke på marken och lillgrabben fick åka pulka till dagis.
Som tur va så tog jag med kameran när jag gick med honom till dagis och fångade denna bild på ett lektåg som står vid dagisets lekpark.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Vilken mysig bild. Det där lektåget var riktigt fint. Ser ut som ett riktigt jultåg mitt i all snön.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#1 Nu när du säger det så stämmer det ju, att jag inte tnkte så långt…
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

#2: Jag har suttit och tittat på en massa julfilmer med minstingen här hemma. Kan vara det som gjorde att jag fick en sådan tydlig julstämning. Din bild tilltalar mig. Helt underbar.
Audiatur et altera pars
Hade själv önskat bättre skärpa på själva tåget.

Ja i vanliga fall hade jag hållit med dig där. Men inte nu faktiskt. Det är den lite dåliga skärpan som gör att tåget får mystiken som hör till julen över sig tror jag. Annars hade det varit ett vanligt lektåg tror jag om du fått skärpan helt rätt. Nu är den lite döljd i mystiken. Och det är det som ger denna känsla. Åtminstone hos mig :-)
Audiatur et altera pars
*5 Vad poetisk du blev… Vackert sagt och tänkt! 
Snö är vackert !
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#7 Synd bara att allt nästan töade bort under eftermiddagen och kvällen.

#6: Det är julen som talar hos mig då. Eller åtminstone julkänslan. Jag blir sådandå :-)
#7: Japp snön är vacker, på bild :-)
#8: Vilken tur ni har, här snöar det varje dag nu.
Audiatur et altera pars
Och här har den så gott som töat bort nu.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Här nere snöade det i Torsdags och töade bort på natten Fredag var det 6+ så det blev en tur med mc:n till Malnö det enda problemet är att den måste tvättas nu