Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettdagens-goda-gärning
Läst 916 ggr
AndreasS
0

Nu är det över

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har jobbat två dagar den gångna veckan. Har hoppat in extra på ett ställe som jag har haft praktik hos förut. Och nu behövde dom ha in mig extra pga julbordsbeställningar på onsdagen ca. 100 personer och igår fredag på ca. 400 personer. Kan säga att det gick lätt och jobba trots att jag har det tungt med andningen och hostar som bara den men behöver samtidigt timmarna så då är mn snäll och hoppar in och jobbar extra fast man är sjuk, vilket dom var oerhört tacksamma för. Passade på och slet med mig kameran igår till jobbet och fotade julbordet. Och gissa om det var gott sen när alla hade ätit och det var vår tur att äta.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Faxlin
0

Ser riktigt fint ut det där julbordet. Kan tänka mig att ni mådde som prinsar när det var eran tur att få smaska lite.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AndreasS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nja smaka det har man ju gjort under resans gång. Och för mig som inte har några smaklökar just nu så var det ingen höjdare. Jag åt men kände ingen smak av alla dessa läckerheter.

Det som fanns på julbordet:

• Inlagd sill
  • Senaps sill
  • Skärgårds sill
  • Sillsallad
  • Ägghalvor med räkor
  • Gravad lax, hovmästarsås
  • Rökt lax
  • Peppar lax
  • Rökt kalkon
  • Rostbiff, pickles
  • Lantpaté, Cumberlandsås
  • Julskinka
  • Onsala korv, jägar korv
  • Rödkål
  • Revbenspjäll
  • Prinskorv
  • Köttbullar
  • Jansons frestelse
  • Omelett med champinjonstuvning
  • Sillpotatis
  • Vörtlimpa, Julknäcke, husmans knäcke
  • Smör

På dessertbordet fanns:

• Ris a la malta
  • Chkloadpuddning
  • Grädde
  • Frkutsallad
  • Fruktkorg
  • Pepparkakor
  • Ostbricka med 2 sorters ost, en vitmögel och en grönmögel
  • Fyra sorters kex till osten
  • Kaffe / Te

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

LiindaH
0

Åh spännande : )

// Liinda

Faxlin
0

#2: Ohh, ser så fint ut.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

David
0

Näää… inte visa sådana bilder. Är ju jättehungrig! Gör ordning en god jultallrik och kom ner hit! Flört *fjäsk fjäsk*

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

AndreasS
0

#5 Försent, all mat är slut, utfodrade drygt 500 hungriga ABB:are på 2 dagar.

David
0

Oj! Då hade du att göra med andra ord! Det var inte ABB-pensionärerna? Har en, hmm… vad han nu blir, som är med där, och som var lyrisk över deras julbord.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

AndreasS
0

Jo, det var pensionärerna på Motors.

Anders 50
0

Bolaget vi jobbar åt bjöd på det årliga julbordet häromdan på ett "fint ställe".

Det var det sämsta julbord vi varit på. Lite rätter och smaklöst. Dålig koll på när något tog slut och ingen ordning på våra beställningar av medicinaldrycker.

Där blir det inget mer julbord, sa chefen !

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!