Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 780 ggr
David
0

Trasig telefon

Lite tur idag. Min telefon har… ja, gett upp. Så jag var ner till Telenor med den, och faktiskt, de bråkade inte alls. Fick till och med kommentaren; Jaså, du har en sån, den har vi ju tagit bort ur sortimentet.

Finns kanske en förklaring.

De skulle ändå skicka den på "service", men frågade om jag hellre ville få ett tillgodokvitto och ta en bättre telefon, som passar mina önskemål, och det hoppas jag på.

Så nu har jag en lånetelefon som känns som den kommer ifrån antikens grekland. Men den fungerar i allafall. Fast någon telefonbok, det var ju bara att glömma!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LiindaH
0

:O hoppas du får en bra telefon så du kommer orka med mina sms terror grejjer som kommer att komma inom kort :O

// Liinda

Faxlin
0

Vad skönt att de i alla fall ville göra något åt telefonen. Och jag hoppas du får ut en ny snart. För den modellen lät ju inte så rolig att få tillbaka kanske :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

David
0

Första gången jag var ner så var de ju lite tveksam, men nu när jag kom ner med kvitto också, där de såg vad jag hade för abonnemang hos dem, så var det inga problem alls. Och de trodde inte heller jag skulle få tillbaka just den telefonen. Inte med tanke på att den knappt är ett halvår, och jag har två års garanti, och den har redan börjat stendö.

Den här lånetelefonen jag har nu klarar typ 10 sms, och någon telefonbok är ju bara att glömma. Så vet inte vem som ringer förutom de ytterst fåtal nummer jag kan utantill (minne = fiskmås)

// David

AndreasS
0

#3 Det är därför man spar alla telefonnummer på simkortet =)

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Faxlin
0

#3: Som min mobil med andra ord. Blir tokig på den och det taskiga utrymmet med sms som kan sparas innan man inte kan ta emot eller skicka några sms.

Hoppas du får en ny.

#4: Japp jag sparar också mina nummer på simkortet numera. Man lär sig med tiden :-)

Audiatur et altera pars

David
0

#4. Nu var du smart! Och gissa om jag kommer göra så i framtiden. Nu har jag… fyra nummer, och de är de nummer jag kan utantill. Flört

Har rätt få krav på min nya telefon:
"Vanlig" utan f-bannad tuch-screen. KNAPPAR istället Glad
Bra minne så jag kan spara mängder med sms.

Ja… det var ungefär det. Och så ska jag spara alla mina telefonnummer på sim-kortet.

Pratade med deras verkstad idag, och i värsta fall kunde det ta upp till tre arbetsveckor, men i bästa fall kunde de titta på den redan i morgon. Och hon var väl rätt förstående, när hon såg vad de var för modell.

Får väl härmed varna alla för Sony Ericssons W960i. Håller max ett halvår.

// David

Anders 50
0

Man har ju tfn-boken även i själva tfn-minnet. Då kan man ju kopiera över det till den nya.

Men det kanske inte fungerar så på alla mobiler ?

#6 Jag har också hört många som klagar på den modellen.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

David
0

#7. Det hade fungerat att göra så, om telefonen hade velat vara med över huvudtaget! Glad. Men… den var… ja, stendöd.

Förstår det verkligen. Sk*ttelefon. Ser snygg ut, men inte alls vad den ska vara. Så jag ser verkligen fram emot att de inte kan laga den, och att jag kan få byta mot en vettig telefon.

// David

leo-
0

Har en Nokia 6280 som jag har haft i ca 3 år och den funkar perfekt det som har gått isönder är simkortet en gång när det var väldigt varmt på sommaren så kortet buktade sig och nu när det bara dog

Så den telefonen har funkat perfekt för mig iallafall. den har extra minneskort och är en g3 med en hyfsad kamera och det räcker för mig

Anders 50
0

Jag gillar också Nokias mobiler. Men det verkar som att ju fler finesser och ju fler nya modeller på mobiler det kommer, desto sämre blir dom. Men det kanske är meningen. Det blir ju mer sålda på det viset.

Och varför ska dom vara så små och ha så för***at små knappar ?

AndreasS
0

Själv har jag en Sony Ericsson K850i vilken jag är kanon nöjd med.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

David
0

#10. Min var inte liten. Den var stor, men hade små knappar, och det mesta var man tvungen att göra på skärmen, som att ringa eller skicka sms. Såå… utan fungerande skärm = telefon som inte fungerar.

// David

David
0

Tittade på felbeskrivningen som Telenor skrivit. Skrattade rätt gott:

Telefonen e helt stendöd! Det går inte att göra någonting med mobilen. Kunden e väldigt missnöjd och vill ej ha samma telefon!!

När deras egna säljare skriver så… ja, då är det bara att konstatera att jag inte hade fel, telefonen var verkligen stendöd!

// David

Faxlin
0

haha, underbar beskrivning av den i alla fall.

Audiatur et altera pars

Anders 50
0

Kul beskrivning !

Kunden väldigt missnöjd ?… tror jag det, när telefonen är stendöd.   

Skrattande

David
0

#15. Är också otroligt nöjd med den beskrivningen. De hade verkligen känsla av att förstå att jag inte var nöjd med min stendöda telefon. Och de förstod till och med att jag inte ville ha tillbaka den. Glad

// David