Bandy VM 2009
När bandy-VM genomförs i Sverige den 18-25 januari 2009 kommer Västerås att vara huvudort. I den toppmoderna bandyhallen ABB Arena kommer huvuddelen av de 44 VM-matcherna att spelas. Det svenska landslaget kommer att få bekänna färg redan i sin inledningsmatch. Efter invigningen står nämligen Finland för motståndet, söndagen den 18 januari kl 16.00 är det avslag.
Tre av Sveriges matcher är utbrutna; matchen mot Kazakstan spelas på Isstadion i Eskilstuna, mötet med Norge spelas på Bergshamra IP i Solna och toppmatchen Sverige - Ryssland spelas på Zinkensdamms IP i Stockholm. Matchen mellan Ryssland och Finland kommer att spelas på Studenternas IP i Uppsala.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Härligt !
// Liinda
Visst är det…
Jag ska försöka ta mig till Rocklunda på invigningsdagen och se Sverige - Finland.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

#2 - Det gör du helt rätt i :) Glöm inte kameran :O
// Liinda
Ska ev se Sverige-Norge på Bergshamra IP i Solna