Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettdagens-goda-gärning
Läst 1079 ggr
AndreasS
0

Äntligen klar

Efter att ha vart sjuk i 3 veckor så slog jag slag i saken som jag har haft i min planering sedan vi fick hem våran lilla söta och snälla rottweiler tik Zazzie. Det var att bygga en hemsida bara för henne där jag och hennes matte Pimu här på iFokus kommer skriva om vad som händer i Zazzies utvecklig och hennes liv. Efter att ha suttit i 2 hela dagar och knackat koder och gjorts bilder i photoshop så står nu sidan färdig och nu är det bara rullande uppdateringar som görs. Det som återstår nu är ett nyhets sytem som jag och min sambo kan logga in i och lägga upp det som händer i Zazzies liv.

Här hittar du sidan som jag har valt att döpa till Rottweilern Zazzie - En sida om mig.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

LiindaH
0

*ryyyyser*

Men det är en jätte fin hemsida :) .
Jätte fint gjort :)

// Liinda

AndreasS
0

#1 Tack, men det finns inget som ger rysningar på den sidan. Det är bara ditt inre som spökar.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

LiindaH
0

#2 - Klart det gör :O ögonen ! och munnen ! hehe

// Liinda

leo-
0

Om jag får ge lite konstruktiv kritik om sidan som verkar bra i övrigt och kanske funkar med Mozilla men inte bra med Explorer.

fonterna. det som står skrivet flyter ihop. lösning annan font eller större mellanrum mellan bokstäverna

länkarna jag ser att dom finns men kan inte läsa vad som står. Lösning annan färg på länk eller bakrund

annars gillade jag den. bilderna var fina

Skrev detta inte för att vara besservisser utan för att hjälpa till

AndreasS
0

#4 Ingen fara, har bara kollat sidan i FF, använder inte IE själv. Håller dock på och finna en lösning och försöka få sidan validerad enligt xhtml. Sidan funkar i IE6.0 utan problem.

AnneN
0

Men Andreas du har ju glömt länka till iFokus! Förvånad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AndreasS
0

#6 Tänkte lägga in länk till Hundar, blanrashundar och tävlingshundar men det stannade nog bara där vid tanken. Ska givetvis ordna det pronto.

Uppdate:

nu ligger det länkar där till de tre ovan nämnda sidorna.

AnneN
0

#7 Jag tackar så hemskt mycket för länken till Bif =) Om du vill så lägger jag mer än gärna in din sida under våra länkar.

_**/Mvh Anne

AndreasS
0

#8 Det får du gärna göra =) En bugar och bockar.

AnneN
0

#9 då fixar jag det direkt =)

_**/Mvh Anne

AndreasS
0

#10 Kalas.

Anders 50
0

Fin sida du har gjort !

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AndreasS
0

#12 Tack, det värmer.

Faxlin
0

Ohh, den var fin. Lite svårläst för mig märkte jag. Men alla bilder och upplägget tycker jag om.
Kommer garanterat gå in där fler gånger.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AndreasS
0

#14 på vilket sätt är den svårläst? Bra och veta om jag får för mig att ändra.

AndreasS
0

Kan meddela att det ligger 15 nya bilder uppe på sidan.

Faxlin
0

#15: Tyckte texten var väldigt liten bara. Eller så kändes den väldigt liten då det var ljus text och mörk bakrund.

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

Texten är väldigt liten, jag fick sätta på mig mina ögon och läsa sakta

// Liinda

AndreasS
0

Sidan har samma textstorlek som här på iFokus.

Att byta färger på sidan kommer att föstöra hela sidan och passar heller inte in på Zazzie som är svart och brun. Alla färgerna på sidan är de färger som min hund har.

När man läser på en sida så som Zazzies sida så enligt mig så ska man ta sig tid att läsa. Jag har själv läs och skrivsvårigheter men har anpassat Zazzies sida därefter.

Faxlin
0

#19: Då är det som jag trodde. Det bara känns litet då det är ljus text på mörk bakrund. Det går att läsa men var jobbigt. Vet inte om det enbart beror på mig eller om fler uppfattade det. Men jag ville bara ge min åsikt om hur det kändes för mig liksom. Inget illa menat med det.

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

Jag säger som Åsa.
Menade absolut inget illa, och det är nog den mörka bakgrunden.

Men jag tycker hemsidan är JÄTTE fin : )

// Liinda

AndreasS
0

Tar inte illa vid, utan bara förklara tänket bakom färger och storlek m.m.