Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: allt-annat
Läst 837 ggr
LiindaH
0

Jag har "klappat" en Rottis.

Japp, som rubriken lyder. Fast iofs, jag kanske inte skulle säga klappa var mer dra lite fint och snyggt med fingrarna.
MEN jag har fortfarande petat på en rottis : ) .

Nackhåret reste sig, och jag rös i hela kroppen :O .
Men jag rörde den iallafall : )

Åh på självaste julafton :)

// Liinda

AndreasS
0

*fnittrar* Du ser Zazzie var inte farlg.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

LiindaH
0

HO! Dreggle hängde… Åh hon ville äta upp mig :O

// Liinda

Anders 50
0

Där ser du ! Det var inte farligt !

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

LiindaH
0

#3 - haha joooo.. du förstår inte hur läskigt det var :O .
Usch Usch…. Jag älskar hundar, annars brukar jag gosa sönder dom ;P

// Liinda

Muuu
0

Wow, imponerande ju. Starkt gjort.

AndreasS
0

Jag har ögonvittne som är sambon till LiindaH, han kan intyga att Zazzie var hur snäll som helst och inte alls vill äta upp henne. Jag lovar att du skulle bli rädd däremot för grannens Chihuahua hane. Trots att han är liten så här han som en rottis. Skenet kan bedra.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Anders 50
0

Och hade Zazzie varit så farlig som Liinda tror, så hade hon inte haft några fingrar kvar.

Alltså Liinda: Hon (rottis) är inte farlig !

Däremot små bjäbbisar sträcker jag inte fram fingrarna till hur som helst.

LiindaH
0

#6 - Hur kan han veta det :O Han rörde henne inte ens :O
*hihi* Jag förstår fortfarande inte att jag rörde den. :O .
usch usch… Men dom är bara små och jobbiga, viffta lite med foten så flyger dom lååångt :P .

#7 - Duuuu hon var / är farlig…. Det är en Rottis.
Åh så fort hon vände huvudet mot mig eller mot min hand tog jag undan den :O . så det så .

// Liinda

Faxlin
0

Är sååååå avis över att du fårr chansen att klappa och gosa rottisbebis. Även om du är för "dum" för att ta chansen att gosa järnet med henne. De är ju helt underbara. Jag hade pussat sönder henne tror jag :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
0

Jag gosa inte … skulle aldrig gosa med en mördarhund ; P

// Liinda

leo-
0

Med rätt ägare är en Rottis en helt underbar hund

och det gäller för dom flesta raser

med fel ägare (vilket tyvärr är vanligt) är alla hundar farliga

Skulle jag ha en hund skulle det vara en rottis eller en pyreneerhund eller en bullmastiff

Faxlin
0

#11: Där håller jag verkligen med dig. Det är ägaren som formar hunden.

Audiatur et altera pars

AndreasS
0

#11 Kan bara instämma i det du skriver.

LiindaH
0

Jo det är klart det stämmer, jag jag tål absolut inte den rasen : O

// Liinda

AndreasS
0

Nu du LiindaH, nu har lilla Zazzie fått en helt egen hemsida som jag har knåpat ihop. Inte illa för mig att nåpa ihop en hel hemsida på en halv dag.

Zazzies hemsida

LiindaH
0

Vågar jag titta Skäms

// Liinda

LiindaH
0

*ryyyyyser* bild nr 21 alltså…
förlåt… men det går inte..

MEN JÄTTE FIN HEMSIDA

// Liinda

AndreasS
0

Hahaha oj oj oj, jag skulle ordinara dig terapi. Jag misstänker att du träffat fel rottis någongång under ditt liv och därför drar alla rottisar över samma kant. Inget illa ment, men du var modig nog och hälsa på Zazzie det ger jag dig all heder åt.

LiindaH
0

Något litet illa minne jag har allt, men inte något så stort att jag borde lida så här mkt..

hehe tack… men var jätte läskigt :O

Får gå på terapi hos dig när jag är i Västerås

// Liinda

AndreasS
0

Du är så välkommen så på terapi med mig och Zazzie.

LiindaH
0

hehe underbart :)

// Liinda

[Norum]
0

*20 Har kikat lite på bilderna på din hemsida.. Men jag kunde inte titta på så många, klarade bara inte av det…

JAG VILL OCKSÅ HA!  Glad

AndreasS
0

#22 Du kan juhe iaf titta på dom utan att bli skrajsen. =)

LiindaH
0

Andreas Förvånad . Så du säger, hon kunde ju inte titta på alla :O
Hon Är säkert också rädd, men hon vågar inte erkänna det Oskyldig

// Liinda

AndreasS
0

#24 tror inte att det är så det ligger till. Utan lusten efter att få ha en egen rottis. Skrattande

[Norum]
0

Jag vill verkligen ha en rottis.. Är lite för osäker på uppfostran dock. Vill ju inte få en farlig hund! Bara lite… haha

Skulle vilja gå en kurs i Rottis-träning först. Få veta exakt hur man gör med dom… Jag är van med envisa och ibland lite tjuriga hundar men Rottisen är ju en klass för sig själv..Helt underbara!

LiindaH
0

#25 - HAHA Neeeej.

#26 - DU SER ! HA !

// Liinda

[Norum]
0

*27 Vad då "du ser"?

LiindaH
0

#28 - HAHA Läs ditt egna inlägg :) .

"Skulle vilja gå en kurs i Rottis-träning först. Få veta exakt hur man gör med dom…"

Man ska inte ha sådan vovve :O, Dom är farliga.

// Liinda

[Norum]
0

*29 Dom ÄR inte farliga! Däremot kan en pudel, tax eller en terrier (faktiskt alla raser) vara fruktansvärt lömska. Allt beror på uppfostran. Och jag har inte uppfostrat en Rottis… Har aldrig ens haft någon i bekantskapskretsen som haft en Rottis. Alltså vet jag inte vad som behövs för att den ska må bra.. Konstigare än så är det inte.. Den föds inte elak, den blir det med fel matte…Oavsett ras. Så det så! Tungan ute

AndreasS
0

Att uppfostra en rottis kräver sin man/kvinna. Det gäller att vara konsikvent. Nu är ju detta min först rottis men har haft 3 shäffrar innan.

Att pudel kan vara tuffa har jag själv vert med om att få uppleva. Haede en gammal arbetskamrat som hade en skyddshund (shäffer) och sen hade han en shäffervalp som han oxå skulle träna till skydd. Förutom dessa helt underbara hundar hade han även en 12 årig pudeltik hemma och banne mej om inte den fick hälsa först då small det.

Var med om en gång då jag vart med honom ute med den yngsta shäffern som vid denna händelsen blitt 1½ år och tränat och jag var figurant, dvs den som hundan ska ta och bita i armen på. Efter avslutad träning så åkte vi hem till honom för att ta en fika, gick in genom dörren och den älsta shäffern kommer fram och hälsar och pudeln efter, Det hela slutade med att pudeln hängde i gammel shäfferns mungipa med ett bett som gick rakt igenom mungipan. Så en liten hund kan den också om den vill.

LiindaH
0

AAAAAAAAAAAAAAJJE.

Jo jag vet att allt handlar om uppfostran..
Men nääh inte på en rottis. Inte en chans

// Liinda

[Norum]
0

*31 Är det ungefär som att ha en schäfer? Vad ska man tänka på?

Sorry, Linda om jag knycker din tråd… Men jag vill så gärna ha… Fast jag vet ju inte om gubben är med på det… Och sen måste jag ju ta rda på vilket jobb det är.

LiindaH
0

haha knyck på , men sköt er.

Har blivit alldeles för mkt rottis för mig nu;P

// Liinda

AndreasS
0

#33 Jag kör med samma metod som med shäffer fast det är säkert fel enligt dom sk. experterna.

tror gubben din inte sätter sig på tvären när du säger att det är en jätte bra vakthund. Inte många som kliver in självmant till någon som har rottis och ska göra ett inbrott inte.

[Norum]
0

*35 Jag förstod att det skulle vara nåt sånt…

Får väl vara extra snäll med gubben i kväll.. Skäms Oskyldig

Faxlin
0

#36: Klart ni ska ha en rottis. ;-)
Här hemma har vi alltid haft schäfer. Men dessa är svåra att få tag på bra individer av nu så nu ser vi oss om efter en rottis. Vi har också haft en omplacerings rottis här ett tag. Men tyvärr fick hon gå vidare till regnbågsbron då hon inte var som hon skulle tidsvis. Men jag saknar henne ändå trotts att hon bet mig sonder och samman med jämna mellanrum. Och hade jag inte haft barn hade hon fått vara kvar hos mig än i dag kan jag säga. Men att hon itne var som hon skulle berodde på bristen av rätt uppfostran och omskötsel.

Audiatur et altera pars

[Norum]
0

*37 Ska nog ta och läsa in mig ordentligt på Rottisar.. Har bestämt mig för att skaffa en hund till våren men jag är så osäker på vilken ras.. Men det löser sig nog. :-)

Faxlin
0

#38: Ja läs på. prata med rottisuppfödare runt om i landet. Du kommer bli galet tokig i dem. De är underbara hundar.

Audiatur et altera pars

AndreasS
0

Att äga en rottis är något helt speciellt. Rottisar är speciella hundar och inte som vilken hund som helst. Har man en rottis så har man inte bara en hund.

Angelclaw
0

haha här har jag också sagt åt Liinda - du måste ha träffat skumma rottisar med ägare utan pli! En rottis är bland de mest stabila hundarna man kan ha om de uppfostras rätt, och vackra är de!

Står fortfarande fast vid att jag är mer rädd för taxar ;) (fast jag såg en tax härom veckan jag bara ville plocka upp och värma, lillvalp i minusgrader vid en stolpe utanför ica :S )

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

AndreasS
0

Jag är mer rädd för en chiuaua "tror jag det stavas" än vad jag är för en rottis.

Anders 50
0

Ja de små bajsmaskinerna är inte att lita på!

Angelclaw
0

#43 nej gud nej :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler