Väntan med ångest
Den 25 januari fick jag reda på att en av mina illervalpar som jag sålde 2008 hade försvunnit. På något sätt hade hon lyckats smita ut hemmifrån.
Efter detta har letandet efter Vippan varit något som konstant funnits i mina tankar.
För några dagar sedan så höll hon på att fångas in men lyckades smita igen. Så ångesten kom tillbaka.
Trotts att jag sålt henne så är hon min lilla bebis fortfarande och jag älskar alla valpar jag sålt.
Så att sitta hemma ch inte kunna göra något har varit hemskt. Men om man inte har körkort så är det omöjligt att åka dit och tillbringa nätterna med att söka iller. Önskar jag hade kunnat göra mer för lilla Vippan och hennes nya matte och husse.
Men som "mormor" fick jag finna mig att sitta här hemma och vara orolig.
I dag hände något fantastiskt. Telefonen ringde och lilla Vippan är åter tillbaka där hon ska vara. Inne i värmen. Glädjen över detta är något som är ruskigt svårt att beskriva. Men jag kände i alla fall att jag ville dela med mig av detta till er andra här.
För detta är sajten där vi delar de goda nyheterna och detta är en otroligt god nyhet för mig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag förstår hur du har känt dig. Själv har jag haft jakthundar som varit borta, jag har visserligen kunnat åka och söka efter dem, men oron över var de är och om något hänt dem förstör ju hela tillvaron.
Och glädjen när man hittar dem är obeskrivlig.
Så jag gläds med dig att Vippan har kommit till rätta.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Tackar. Ja det är en obeskrivlig glädje när man vet att de är i säkerhet igen.
Audiatur et altera pars

fasiken vad underbart att höra Åsa
// Liinda

Tack Liinda. Det är verkligen underbart att hon är hemma igen. Lilltösen, inte bra att springa bort så där när man är tio centimeter över backen som högst liksom. Men hon hade klarat sig bra, dödat fåglar och sådant. så det är nog bra att de fick öva på att äta kött när de var bebisar.
Audiatur et altera pars
Åhh vad härligt att hon kom till rätta.