Snö i sydöstra Sverige
Mina barn är stormförtjusta över att vi äntligen har fått snö så det går att bygga snögubbar och åka pulka. Hoppas den stannar över nästa vecka som är sportlov här. (Mamma är dock inte lika lycklig, hatar att skotta snö)
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Skotta snö är det värsta som finns tror jag. Eller åtminstone bland det värsta.
Har ni sportlov vecka 8 hos er? Här har ungarna sportlov vecka 9.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sportloven är uppdelade på 3 veckor. Vi i söder har vecka 8 och ungarna bara älskar att snön kommit. Vi har även snö i sydvästra Skåne. // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Här (västra småland) är det sportlov denna veckan. 10-12 cm snö, och inatt blir det kallt, säkert 10 grader.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Hemma hos pappa var den 20 grader kallt i natt och nu på morgonen. Och han bor ändå inte så högt upp. Precis, precis på gränsen till Dalsland.

#4 Fy, 20-grader, så kallt. Här längst ner i söder (Trelleborg) har vi 8-grader, lite blåst och solsken. Bara inte vinden tilltar så är det skönt.
Trevlig fredag // Karin
Karin

Har har vi en medeltemperatur i dag på -14 grader. Inte skönt. Men det är friskt med kyla sägs det. Så jag hoppas alla baciller fryser ihjäl. Och fästingar med så det blir ett lungt fästingår för de med hund i år.
Audiatur et altera pars

#6 Vi har haft en skön dag med sol och några plusgrader. Hoppas du har rätt att bacillerna dör och så även fästingarna // Karin
Karin

#8 Alla sätt är bra, eller hur? 
Karin

#8: *Asg* Den var bra :-)
Audiatur et altera pars