Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: allt-annat
Läst 348 ggr
Anders 50
0

Svårt virussjuk dator

Vill bara meddela att min dator blev attackerad av virus idag på fm. Så jag kanske inte blir så aktiv här innan jag får ordning på den.

Brandväggen hade försvinnit, så någon hackade sig in och ställde till oreda. Det blir nog att försöka formatera om den. Sitter vid en annan dator nu.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Faxlin
0

Nej vad trist. Hoppas du lyckas få bukt med det. Jag fattar inte varför folk ska roa sig med att hacka sig in på andras datorer och förstöra. Fattar i och för sig inte vittsen med att sitta och tillverka virus och sända runt heller. För det är ju faktiskt så att det är ett gäng idioter som sitter och tillverkar varenda jäkla virus som drabbar våra datorer.

Håller tummarna för att du får ordning på det snart så vi får tillbaka dig här inne. Och att du inte förlorar en massa viktiga saker från din dator av detta.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AndreasS
0

Jag har klarat mig undan virus sedan jag installerade Nod32 för 2-3 år sen. Sen sitter jag dels med en brandvägg i min dator samt att jag har en burk som jag använder som brandvägg.

Folk som försökt stöter på patrull direkt samt att jag kollar upp ip numren och kontakta användarens operatör och gör en abuse anmälan som i bästa fall leder till att användaren av den ipn får sitt internet avstängt och har väldigt svårt att skaffa sig nått nytt hos någon annan operatör.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

LiindaH
0

Vad tråkigt, men då kanske du får lite mer nytta gjort hemma ;)

// Liinda

elize-l
0

Hur skulle han få det, all tid går väl åt till att jaga virusar =)

Anders 50
0

Jakten är över. På något mystiskt vis så hade brandväggen försvunnit, och då passade någon på.

Men med lite trixande med virusprogrammet och experthjälp (sambo) så verkar det fungera igen.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

elize-l
0

Oj då är det bäst vi sköter oss igen då =)