Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikett: allt-annat
Läst 824 ggr
AndreasS
0

Vill dela med mig av detta

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fick precis ta del av en helt underbar historia och youtube-video. Men läst texten först och sedan kika på videon.

Vill så gärna dela med mig av denna helt fantastiska historia.
(Det är "GRÅTVARNING" på videosnutten som länken visar. Blev verkligen berörd, både en och tre tårar kom ner för kinden!!)

Här kommer den:

En dag frågar en son sin far: "Pappa, springer du en maraton med mig?"

Pappan svarar: "ja" och de springer sin första maraton tillsammans.

En annan dag frågar sonen sin far igen: "Pappa, springer du en till maraton med mig?" och pappan svarar igen "ja, min son".

En dag frågar sonen sin far: "Pappa, vill du göra Ironman tillsammans med mig?" (4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning)

Och pappan svarar igen "Ja"…

Och här kommer videon till denna historia:

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Faxlin
0

Ohh, den var vacker. Där har vi vinnare av alla även om de officiellt inte vann. men de är vinnare i vilket fall. Och ja, tårarna kom här med.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AndreasS
0

Väldigt starkt gjort och i mina ögon en solklar vinnare.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[Norum]
0

Dumma, dumma Andreas! Här sätter man sig ner med en kaffekopp ilugn och ro, ska ha en skön stund när gubben jobbar. Slår sig ner framför datorn, och vad händer?! Förvånad

Tårarna rinner så jag knappt kan se.. Buhu… Gud, så vackert! Tänk vilken kärlek det finns här i världen.. *snyft* Gråter

Nog för att gubben är van att jag gråter till Lilla huset på prärien på tv men att gråta framför datorn.. Tror gränsen går där nånstans.. Skäms

Faxlin
0

#3: Du är ju i alla fall inte ensam om det :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Norum]
0

Nej, jag tror jag är i gott sällskap.. Glad

elize-l
0

Vilket härligt klipp och vilken vinnarfarsa. Jag satt  mer och log lite fånigt =)

Anders 50
0

Vilken prestation..av båda!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Chutney
0

Ojoj, detta tog i hjärtat, gud så vackert. Vilken prestation av båda…blev rörd till tårar Glad

Vet du AndreasS vem som sjunger och vad låten heter? Den var vacker också…

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

AndreasS
0

#8 Kan nog luska reda på det, ska kolla upp det under morgondagen.

Chutney
0

Tack så mkt, det vore vänligt Glad

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

AndreasS
0

Har försökt luskat fram vad artisten och låten heter men inte lyckats.

Chutney
0

Okej, jag kan försöka luska ut det själv om det går :) Tack för försöket iallafall!

Albert Einstein

Linn
0

Ja, här rinner det tårar för fulla muggar. Det där var verkligen vackert!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

elize-l
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Dick och Ricks historia =)

AndreasS
0

Finner inga ord för dessa herrar. Är helt mållös.

giffan
0

Ja man kan verkligen allt bara man vill!

Tror inte ett öga är torrt när man sett detta.

Underbart verkligen.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus