Goda Nyheter iFokus

Goda Nyheter

Etikettallt-annat
Läst 1231 ggr
LiindaH
0

Dagens höjdpunkt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är eran dagens höjdpunkt.

Eller , kan ni känna någon gång under dagen att det är eran favorit stund, när ni riktigt njuter över att just den stunden finns?

Min är självklar faktiskt, det är när jag är ute tillsammans med hundarna och man släpper dom i skogen och man verkligen ser lyckan i dom. Jag verkligen njuter och mår riktigt jäkla bra då faktiskt.
Finns nog inget bättre än att se de man älskar högt vara så lyckliga.
Stunden blir ju inte bättre av att snön ligger vackert på backen och solen skiner och allt är bara underbart denna stund.

( flåt om det blir mycket bilder på mina djur och snö bilder men det är det som ger mig ljusa stunder just nu vill bara dela med mig av min totala lycka )

// Liinda

Faxlin
0

De ljusare stunderna är när jag är med mina djur. Oavsett om jag är i stallet med hästarna eller hemma med illrarna.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LiindaH
0

Det förstår jag Skrattande.

Idag när vi var uppe och gick på N-vägen så skulle Mixen upp till ditt stall på en gång, men vi svängde förbi där när vi gick hem istället.
Han visade vägen, och letade efter en Åsa. Men det var ingen Åsa där.
Han tittade verkligen efter dig, och grejjer =)

// Liinda

Faxlin
0

haha, gull Mixen han är van att det är en Åsa där :-)

Var det bra med mina kusar då? De har inte lyckats välta vattenhinkarna eller något? Inte för att de brukar göra det, men man vet ju aldrig :-)

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

#3: haha japp! Jag tycker det är så roligt att han alltid ska in där, fast han vet att vi går in där på hemvägen. Sötnöten.
Men han vet att han ska in där, glömmer matte så påminner han så snällt. haha.

Det är väl alltid bra med dom Skrattande

// Liinda

Faxlin
0

#4: haha, ja han är en söting. Synd att du inte kan förklara att han får träffa mig ikväll då :-)

Ja jag vet att det alltid brukar vara bra med kusarna. Men det är i alla fall en trygghet att jag har dig som kollar till dem åt mig varje dag under dagtid. Då vet jag liksom att det är bra med dem även mellan tiderna jag är där varje dag. Det är inte alla som har sådan tur.

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

#5: Klart han är , han är ju min =) .

HAHA just ja, haha vill du se ett kort när jag säger att vi ska till ditt stall? hahahahahaha.

Klart jag gör =) hihi kul och titta, och Attisen tycker om att titta på dom

// Liinda

Faxlin
0

Japp klart jag vill se ett kort :-)

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

Här sa jag :

- Mix, ska vi gå och titta om Åsa är vid stallet?

Så tittade han mot ditt stall =)

// Liinda

Faxlin
0

Naw, gullnosen då. Ge han en puss från mig :-)

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

Klart jag kan göra =) eller så får du ge han en egen ikväll =)

// Liinda

Faxlin
0

Japp det kan jag göra ändå:-)

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

Precis =) . hoho

// Liinda

Anders 50
0

#0 Du nämner hund och skog och jag lägger till: jakt. Under en bra jaktdag får man många "livets" höjdpunkter.

Då kan man sitta och tänka: F*n, vad jag har det bra, som får uppleva det här.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

LiindaH
0

#13: hehe, du menar när djuren inte syns till Oskyldig

// Liinda

Anders 50
0

#14 Både och.. ibland räcker det att bara lyssna.

LiindaH
0

#15: thihi. Jag vet att ni typ måste "skjuta" av dom.
Men tycker det är hemsk iallafall :O

// Liinda

Anders 50
0

#16 Att skjuta är inte det viktigaste, då är ju jakten slut! Det är upplevelserna som är höjdpunkterna.

LiindaH
0

#17: Åh det är ? :S

// Liinda

Anders 50
0

#18 Att till ex. se vilda djur, ofta på nära håll, höra sin hund göra ett bra jobb, dela jaktkamraters glädje som till. ex. när en ung tjej i vårt jaktlag sköt sin första älg.

Eller bara så enkelt som att sitta på ett jaktpass och bara njuta av naturen.

Men det finns mycket mer som inte går att förklara för en som inte kan nåt om jakt.

LiindaH
0

#19: thihi nu börjar du låta som min kusin :),
vet inte hur många ggr den människan försök att förklara ett och annat för mig. men i mina ögon är han hemsk.

Svärfar har även han berättat, men hans historier är lite mer lättsamma än min kusins babblande.
Nog kan jag tänka mig att det är skönt ute i naturen.
Naturen är ett underbart ställe, det är därför jag tar tillfället i akt att gå i skogen så mycket som möjligt med mina hundar nu när det är vinter och massa snö.

Jag har blivit erbjuden att få följa med någon gång och sitta med på att jaktpass för att få uppleva hur det skulle vara.
Men jag har nog inte psyke till åh se ett djur skjutas ner.

// Liinda

Faxlin
0

#20: Jag hade huggit direkt på ett sådant erbjudande. Trodde inte heller jag skulle klara det. Men det kan jag itne veta förns jag testat anser jag. Så varför inte ge det en chans. Älskar ju naturen. Och det gör de jägare jag vet om också. Så jag ser inte jägare som hemska. Däremot inser jag att det inom jägarkåren finns idioter precis som inom alla andra hobbysa, livsstilar och sådant. Finns alltid de som förstör för de som är riktigt riktiga liksom.

Audiatur et altera pars

LiindaH
0

#21: Visst kanske skulle vara en jäkla spännande upplevelse, men skulle inte överleva själv att se ett djur dö.
Jag har inget emot jägare på så sätt, vet ju att dom gör det som måste göras och 90 % sköter det där väldigt bra.
Men min kusin har en tendens att berätta allt det äckliga och nääh.
Usch

// Liinda

Chutney
0

Dagens höjdpunkt för mig generellt är, att få kramas med sambon, gosa med katterna, sitta vid datorn och se på tv/filmer. Prata med min bästa väninna i telefon, eftersom vi bor så långt ifrån varandra. Bygga med hennes företagssida (som nu nästan är klar) m.m

Att få njuta av en god middag.

Har en go vän på MSN som förgyller min vardag, vi har så roligt tillsammans via MSN samt att vi pratat en gång i telefon och med all säkerhet kommer att träffas en dag :D

Kramas med sambon och gosa med katterna.

Nu är jag förväntansfull, för min käre mor flyttar hit den 14:e mars och jag ska åka ner till Rönninge där hon bor en vecka innan och vara sällskap och hjälpta till lite (fast hon har gjort det mesta klart redan, är mest sällskapssugen :p) Att få ta "farväl" av huset hur konstigt det än kan låta…

Sa jag kramas med sambon och gosa med katterna? Skrattande

Gårdagens höjdpunkt var att få gå på loppisar med roliga vänner, samt att festa till lite med samma gäng på kvällen :D

Kramas med…äh…nu hajjar :p

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.
Albert Einstein

Tatsu
0

Jag har min höjdpunkt på morgonen (6.30).
Det är bara jag som vaken, då intar jag min frukost (gröt och kaffe) framför Tv och tittar på nyheter och lite annat innan det är dags med morgonens ritualer och iväg till jobbet.

Den enda stunden på hela dagen som jag sitter still och verkligen tar det lugnt, annars är det full fart hela dagen och när jag sätter mig framför tv´n på kvällen oftast inte förrän vi 21.00 då nickar jag till hela tiden.
Det låter jättetråkigt men det är så jag känner i allafall.
Sedan finns det många höjdpunkter som inträffar under dagarna men detta är min rutin som gör att jag orkar med dagen.
Tatsu

LiindaH
0

#23: Låter jätte mysigt iallafall =).

#24: Nej men det låter jätte skönt med en sådan, här hemma hinner man knappt slå upp ögonen innan vildarna sätter igång en och man är i full sjå.

Sjävlklart har jag också fler ljusa stunder i min vardag,, som att leka och gosa med katterna och mycket annat.
Men då jag inte kan vistas i skog och sådant på våren och lite på sommaren beroende på så bara älskar jag detta nu =)

// Liinda

Luminor
0

ok men det finns en massa att göra på vintere och när som hellst

LiindaH
0

Klart de gör, sitta i eran källare oh luffa.

// Liinda

Luminor
0

ja det är ochså kul  när man kan sitta vid daton så är det kul

LiindaH
0

haha jag har kul även när jag bara sitter breve och tittar på Åsa när hon skriver.

// Liinda

Luminor
0

ja men det  är kul en då

LiindaH
0

haha jaja absolut

// Liinda

Luminor
0

japp

Grodan
0

på vardagar är dagens höjdpunkt att sluta jobbet Skrattande och kort därefter kommer dagens höjdpunkt nr 2: komma hem t djuren

på helgerna har jag bara höjdpunkter när jag får kaffe å fikasällskap

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
0

eller när jag tänker efter… kaffekopp nr 1 på morgonen… ja det är nog den största höjdpunkten

Anders 50
0

#34 Lyckliga du…då är jag knappt vid medvetande. Kopp 2 möjligtsvis.

Grodan
0

#35 dricker du kopp 1 i sömnen?

Anders 50
0

#36 Nåt liknande, 4 på morron är man inte så klar i knoppen att man njuter av nåt precis.